חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מנכ"ל בזק אבי גבאי הודיע על פרישה; אי.בי.אי: "מכה כואבת"

טלטלה בקבוצת בזק: מנכ"ל החברה אבי גבאי הודיע ליו"ר החברה, שאול אלוביץ, על כוונתו לפרוש בקרוב מניהול החברה. גבאי ואלוביץ סיכמו במשותף כי מועד הפרישה ייקבע לעוד חצי שנה, במהלכה יימצא מחליף ותערך חפיפה מסודרת.

בעקבות ההחלטה לפרוש מהתפקיד מסר היום גבאי: "אחרי למעלה מ-14 שנים בקבוצת בזק, וקרוב ל-6 שנים בתפקיד המנכ"ל, אני חש שזה הזמן עבורי לעשות שינוי. הקושי הגדול ביותר שלי בהחלטה היה המחשבה על הפרידה מהעובדים המצויינים והמחוייבים של בזק".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


אבי גבאי | צילום: יח"צ

"יחד עשינו שינוי גדול, לטובת בעלי המניות, הלקוחות והעובדים", הוסיף גבאי. "אלו היו שנים נהדרות, מלאות פעילות ועמוסות בעשייה אמיתית. בזק של היום היא חברה חזקה עם תשתיות מצויינות, הערכה גבוהה של הלקוחות, הנהלה מנצחת, תרבות ארגונית מצויינת, ועובדים המהווים גאווה של ממש".

יו"ר הקבוצה, שאול אלוביץ, מסר כי: "אבי הוא ללא ספק מנהל בעל יכולות ניהול נדירות. אבי ניהל את בזק בתקופה מורכבת ומאתגרת מאין כמוה, והוביל לביצועים תפעוליים ופיננסיים שאין שני להם בחברות טלקום בארץ ובעולם. אבי מותיר אחריו חברה במצב מצויין, כזאת המשקיעה בעתידה עבור לקוחותיה, מתוך תפיסת מובילות ארוכת טווח. אני מודה לאבי על תקופת העבודה המשותפת, ומשוכנע, מתוך היכרותי האישית את אבי, שבמה שלא יבחר לעשות בעתיד, הוא ימשיך להצליח".

לאחרונה התמודדו גבאי והנהלת בזק עם מאבק ממושך של עובדי החברה הבת, פלאפון, באשר לזכותם להתאגד. הנהלת פלאפון הכירה בסופו של דבר בהסתדרות כארגון היציג של עובדי החברה. החלטת ההנהלה התקבלה בעקבות ספירת טופסי ההצטרפות של העובדים לארגון שהוכיחה כי קיים השליש הדרוש על פי חוק.

"מכה כואבת"

"מדובר במכה כואבת לבזק המגיעה רק מספר חודשים לאחר פרישתו של סמנכ"ל הכספים אלן גלמן, ובשעה שאנו עומדים בפתחה של תקופה מאתגרת בה תאלץ בזק להתמודד עם תחרות גוברת ועם רגולציה חזקה". כך אומר אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ואנליסט התקשורת בבית ההשקעות IBI, על פרישת אבי גבאי מתפקידו כמנכ"ל בזק.

"גבאי היה מנכ"ל מוערך מאד", מוסיף ליכט. "הוא היה איש חזון, שלט בצורה מרשימה בכל האספקטים של חברה מסובכת לניהול כמו בזק, התמודד יפה עם ועד העובדים של החברה והוביל תהליכי התייעלות שכללו פרישה של אלפי עובדים. גבאי אף הצליח לשמור על המותג החזק של בזק בתקופה בה ענף התקשורת עמד תחת מתקפה חסרת תקדים הקים רשת חדשה ומתקדמת והוביל את תוצאותיה הכספיות של בזק לשיאים חדשים".

"אנו שותפים להערכה שנראה גל של חילופי תפקידים בבזק", מסכם ליכט. "איננו שוללים גם שנראה את סטלה הנדלר שפרשה רק לאחרונה מ-HOT חוזרת בדרך זו או אחרת לקבוצת אלוביץ".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן