Forbes Israel Logo

מנכ"ל ברקליס המתפטר: "אני מצטער ואני כועס"

"אני אוהב את ברקלי'ס, כאן זה מתחיל" – כך החלה היום עדותו של מנכ"ל ברקליס המתפטר בוב דיאמונד בפני הפרלמנט הבריטי, לאחר שהואשם במניפולציה על ריבית הליבור, הריבית על פיה בנקים סוחרים זה מול זה, ריבית אשר טריליונים של דולרים וחוזים מתבססים עליה ברחבי העולם.

דיאמונד הגדיר את תיאום הריביות על ידי סוחרים בברקליס כ"התנהגות ראויה לגינוי" ואמר כי היא גרמה לו להיות "חולה פיסית". 14 הסוחרים, אמר דיאמונד, פעלו בשם עצמם, ולא בשם החברה, אך השלכות מעשיהם מורגשות על ידי כל 140 אלף עובדי הבנק. "אני מצטער, אני מאוכזב, ואני גם כועס", המשיך דיאמונד. "זה היה פסול, ואני לא שמח מכך, אבל זה לא מייצג את ברקליס שאני מכיר ואוהב".

"ההיסטוריה תשפוט את ברקליס במוסד נפלא". דיאמונד | צילום: רויטרס

כשנשאל דיאמונד אם קיבל הוראה מסגן נגיד הבנק המרכזי של בריטניה פול טאקר להוריד את הריבית הוא התחמק, וציין כי העובדה שהריבית שהבנק שילם לבנקים אחרים ירדה אחרי הפגישה עם טאקר נבעה מירידת ריביות בחברות אחרות. הוא הוסיף כי לכל אורך נובמבר 2008 הציג הבנק את ריבית הליבור הגבוהה ביותר, השנייה בגובהה או השלישית.

דיאמונד, אשר על פי הדיווחים התפטר בעקבות לחץ כבד מצד הרגולטור הבריטי, אמר כי דעת הקהל הציבורית כלפי ברקליס לא הייתה הוגנת, בהתחשב במאמצי הבנק לאתר את הבעיות ולתקן אותן. "ההיסטוריה תשפוט את ברקליס כמוסד נפלא", אמר המנכ"ל המתפטר. לדבריו, הדרך הטובה ביותר עבור הבנק לאחות את השברים ולהפסיק את הדיבורים על תפקודו היתה התפטרותו.

ברקליס הוא לא הבנק היחיד הנמצא במוקד הפרשה. בין שאר הבנקים נמצאים UBS, רויאל בנק אוף סקוטלנד, קרדיט סוויס, HSBC, סיטיגרופ, ג'י.פי מורגן צ'ייס בנק אוף אמריקה ואחרים אשר תורמים לריבית הליבור נמצאים גם הם תחת חקירה, לפי דיווחים, על ידי רגולטורים בארה"ב ובבריטניה.

ברקליס היה הראשון להגיע לפשרה בפשרה, כשהסכים לפני שבוע לשלם יותר מ-450 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.