Forbes Israel Logo

מנכ"ל לינקדאין: "הפוטנציאל – פרופילים לכל כוח העבודה העולמי"

ג'ף ויינר לא מעוניין לדבר על פייסבוק. "אני לא מתכוון להיכנס להשוואות מולם", הוא חורץ. ובכל זאת, כמה דקות לאחר הצהרתו הנ"ל, מנכ"ל לינקדאין ניגש ללוח ומשרטט דיאגרמה שרשתות הענק החברתיות האחרות לא יכולות להתחרות בה: שלושה מעגלים בעלי מרכז משותף. החיצוני מייצג מינויים, הבא אחריו שיווק ופרסום. במרכז נמצא המעגל העשיר ביותר, המהווה את ההזדמנות הצומחת במהירות הגדולה ביותר עבור לינקדאין: הפיכת 161 מיליון הפרופילים של החברים באתר לגרסת המאה ה-21 של "פנקס שחור קטן", שכל מגייסי העובדים בכל החברות בעולם לא יכלו לחיות בלעדיו. "זהו מרכז המטרה", הוא מכריז.

כשויינר הצטרף ללינקדאין, לפני שלוש וחצי שנים, התמונה הייתה שונה: החברה הציגה הפסדים שנתיים של 4.5 מיליון דולר, שילמה את החשבונות בעיקר בעזרת מכירת פרסומות אונליין ודחפה "מינויי פרימיום" ב-9.95 דולר לחודש. אז ויינר כיוון מטרה, והחל לפעול; במקום לסחוט פה ושם 20 דולר ממשתמשים פרטיים, הוא מיקד את החברה מחדש במכירת שירות עוצמתי יותר, שמיועד לציידי כישרונות של חברות, שמחירו למשתמש לא פחות מ-8,200 דולר לשנה.

כיוון מטרה והחל לפעול. ג'ף ויינר | צילום: רויטרס

מניות לינקדאין זינקו השנה בלא פחותל מ-64% והופכות את ויינר לאחד המנכ"לים המדוברים בעולם. בראיון לפורבס הוא מתייחס למטרות, לשאיפות, לפרצות האבטחה ולבעיות – ועל החזון המניע אותו.

הראיון המלא בגיליון פורבס לחודש אוגוסט – להזמנת מנוי לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.