חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מנכ"ל פסגות על הסכם ההשתלטות על אי.די.בי: "הייתה לחברה שנה להחזיר את החוב"

"בחמישי בלילה גופים מוסדיים במדינת ישראל שינו את הנורמות והכללים בכל הקשור לניהול כספי הציבור", כך אומר מנכ"ל פסגות חגי בדש על ההסכם שנחתם ביום חמישי האחרון בין מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לבין נציגות המחזיקים באי.די.בי פתוח, אשר פסגות היא אחד מהם. לדברי בדש, "חמישה בתי השקעות קיבלו החלטה משותפת, אחראית ועניינית לשתף פעולה ולבצע מתווה על הקונצרן הגדול במדינה וליצור את אי.די.בי החדשה".

על פי ההסכם, ישתלטו מחזיקי האג"ח של שתי החברות על הקונצרן, ימחקו את אי.די.בי אחזקות, ויחלקו ביניהם את החברה החדשה. בהתאם, בעל השליטה נוחי דנקנר יאבד את החברה.

בכנס של חברת דן אנד ברדסטריט אמר בדש כי "אי.די.בי החדשה תהיה בריאה, מתפקדת, ממונפת פחות, עם כללי ממשל תאגידי ראויים, אי.די.בי החדשה תשטיח את הפירמידה ותוכל להחזיר את חובות הקונצרן. אם המתווה הזה יצליח, לא יזלזלו יותר בגופים המוסדיים של מדינת ישראל".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


בדש | צילום: יח"צ

לאחר חתימת ההסכם הגיב נוחי דנקנר בראיון לפורבס והאשים את בדש יחד עם יו"ר קרן יורק ג'רמי בלנק בניסיון ההשתלטות. "ג'רמי בלנק, וחגי בדש, זה זוג שחובר ופועל באופן אישי בכדי להשתלט על חברה מצוינת", אמר. בדש הגיב בכנס לטענות הללו: "נח מאוד לצד השני שהגופים המוסדיים יישבו על הגדר והנורמות המקולקלות של ניהול הכסף יימשכו. הטענה הזו היא לא עניינית, כי אנחנו לא ננהל את אי.די.בי החדשה. אי.די.בי החדשה תהיה חברה מבוזרת ללא גרעין שליטה כמו לאומי ואינטל העולמי. כל הניסיון המעוות הזה ליצור רושם של השתלטות הוא לא נכון".

"יש כאן שכר ועונש", הוסיף בדש. "לאי.די.בי הייתה שנה שלמה לנסות להחזיר את החובות אך היא לא הצליחה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן