Forbes Israel Logo

מנכ"ל Audemars Piguet: "פתיחת AP House בת"א מקרבת אותנו ללקוחות"

אודמר פיגה. על הקירות איורים של האומנית הישראלית מיכל הלפמן, כחלק מתוכנית התמיכה של המותג באמנים מקומיים. צילום: עמית גירון על הקירות איורים של מיכל הלפמן
בית אודמר פיגה בת"א. על הקירות איורים של האומנית הישראלית מיכל הלפמן, כחלק מתוכנית התמיכה של המותג באומנים מקומיים. צילום: עמית גירון
מורשת תרבותית ומומחיות פורצת דרך: הבית החדש של יצרנית השעונים השוויצרית Audemars Piguet מייצג את החוויה היוקרתית שמספקת החברה ללקוחותיה ומשלב בין שענות עילית, אומנות, קולינריה - ובעיקר "מקום מפגש אקסלוסיבי עם הלקוחות", אומר מנכ"ל החברה, פרנסואה-הנרי בנהמיאס

מותג השעונים השוויצרי אודמר פיגה (Audemars Piguet) מייצג בענף שענות היוקרה אלמנטים של מורשת, טכניקה, אמינות ודיוק לצד חדשנות ומומחיות מקצועית פורצת דרך. כעת, עם פתיחת בית אודמר פיגה (AP House) בתל-אביב, חושף המותג לראשונה בפני קהל הלקוחות הישראלי חווית אירוח יחודית שלא נראתה כמותה.
במותג בחרו למקם את AP House ממש בליבה של העיר, שדרות רוטשילד, במבנה היסטורי שהוקם בשנת 1925 ועבר תהליך שחזור מרשים, ונראה כי הוא מהווה חיבור אידיאלי בין המורשת התרבותית של העיר לבין הסגנון העכשווי המאפיין את אודמר פיגה.

AP House ממוקם ברוטשילד 13, בבניין היסטורי מרהיב בסגנון ארט-דקו שעבר תהליך שימור קפדני ונראה כאילו תוכנן להפוך לביתו של מותג השעונים, שמייצג גם הוא שילוב מסקרן בין מורשת ארוכת שנים לבין מודרניות וחדשנות. הוא משתרע על פני 280 מ"ר, קומת הקרקע בבניין, שכוללת מגוון חללים המעוצבים בדיוק רב ופטיו חיצוני. כך, למשל, החלל הפנימי עוצב בהשראת הרי היורה השוויצרים, מוצאו של המותג שנוסד שם ב-1875, והוא כולל אלמנטים ניגודיים, כמו רצפת עץ כהה וקירות בצבע בהיר, או שילוב מעניין של מראות וריפודים בגוונים עמוקים ליצירת אווירה חמימה, מזמינה ומעוררת שיח.

פרנסואה-הנרי בנהמיאס, מנכ"ל Audemars Piguet

“אנו נרגשים להודיע ​​על פתיחת ה-AP House החדש שלנו בתל אביב. פתיחה זו עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה הגלובלית שלנו, המבקשת להגדיל את הקרבה ללקוחותינו, על ידי מתן חוויות ייחודיות ובהתאמה אישית לתחומי העניין שלהם"

כשבמותג החליטו לערוך ראיונות עם כמה מהלקוחות המוערכים ביותר שלו על מנת לנסות ולהבין "מה עוד הוא יכול לעשות על מנת להעצים עבורם את חווית Audemars Piguet?", הם ניסו לחשוב במקביל כיצד מייסדי המותג, ז'ול לואיס אודמר ואדוארד אוגוסט פיגה, היו מתייחסים ללקוחותיהם אם היו בין החיים. התוצאה אליה הגיעו היא AP House: בית-מחוץ-לבית עבור אוהבי המותג, "מרחב המשלב נוחות של בית עם חמימות חברית", הם מסבירים.

AP House בשדרות רוטשילד בת"א. משתרע על פני 280 מ"ר בקומה הראשונה וכולל חללים מעוררי השראה לחוויה ייחודית עבור לקוחות המותג. צילום: יח"צ
AP House בשדרות רוטשילד בת"א. משתרע על פני 280 מ"ר בקומה הראשונה וכולל חללים מעוררי השראה לחוויה ייחודית עבור לקוחות המותג. צילום: יח"צ
מבט מבפנים

החוויה הייחודית ב-AP House מתחילה כבר בכניסה – דלתות עץ מקושתות, המקוריות של המבנה ההיסטורי – יובילו אתכם אל מבואה מרשימה, משני צידיה חללים אלגנטיים בעיצוב נקי ומוקפד המציגים משעוני המותג, החל מקולקציית שעוני רויאל אוק האגדית, על מנעד הדגמים ותתי הקולקציות שלה ועד קוד 11.59 שהושקה ב-2019. יש לציין כי המותג מעניק ללקוחותיו את האפשרות להתאמות אישיות של השעון במעמד הרכישה (מרגע ההזמנה לוקח כשנה להכין את השעון בהתאם להזמנה), או לרכוש אחד מהשעונים הנמכרים ב-AP House ת"א. בכל אחת מהאפשרויות תחזיקו ברשותכם שעון שהוא יצירת אומנות יוקרתית ונדירה.

בהמשך מהמבואה, מסדרון מעוטר יצירות אומנות של אמנים מקומיים, שיוביל אתכם אל שלושה חללים, שבאמצעות עיצוב נכון, מאפשרים חיבור ושיח באווירה שונה: חלל בר מרהיב שמציע מגוון יינות ומשקאות, שולחן ישיבות ארוך בעיצוב מודרני שמאפשר קיום שיח רב משתתפים או פגישת עבודה רשמית, וסלון בעיצוב אלגנטי, חם ומזמין, שמאפשר שיח פתוח ופחות רשמי. בקצה המסדרון יציאה לפטיו רחב ידיים שמהווה מרחב מתאים להרגעות והרהור.

החלל המרכזי ומאחוריו הבר. מימין: פסל של האמנית מיכל הלפמן. צילום: עמית גירון
החלל המרכזי ומאחוריו הבר. מימין: פסל של האמנית מיכל הלפמן. צילום: עמית גירון

יצירות האומנות שמוצגות במרחב הן חלק מתוכנית תמיכה ארוכת שנים של המותג באומנות. זה ניכר בעיצוב החללים השונים ויוצר שיח ועניין רב. הרי זה לא דבר של מה בכך שמותג בקנה מידה עולמי, סמל ליוקרה, דיוק, מלאכת יד ואמינות יבחר בהצגת יצירותיו של אמן מסוים ב"בבית" שלו. כך, תוכלו להחשף ולהכיר את האיורים והפסלים של האמנית מיכל הלפמן (בתמונה מעל ובתמונה הראשית, משני הצדדים) לצד ציורים של ליהי תורג'מן (בתמונת הסלון, למטה). ה-AP House יציג תערוכות מתחלפות של אומנות עכשווית, ואף יארח מעת לעת אירועים אקסלוסיביים בהם האורחים יזכו להכיר מקרוב את שעוני המותג.

מכניקה מורכבת ויוקרה

כ-200 מהנדסים, שענים ובעלי מלאכה שונים עמלים מדי יום בעבודת יד קפדנית על הייצור המורכב והמדויק של חלקי השעונים, ופועלים מתוך כבוד למסורת שהנחילו למותג המייסדים: מסורת שעמודי התווך שלה הם מכניקה מורכבת ויוקרה. טכניקות העבודה במחלקות השונות, שחלקן מתבצעות בעזרת כלי עבודה ומכונות בנות למעלה ממאה שנה, עוברות במסורת מדור לדור, ולכן אפשר למצוא במפעל הציורי שבשוויץ שענים בני יותר מ-60 שעובדים לצד שענים ושעניות בני ובנות 25. כל חלקי השעונים השונים מיוצרים באופן ידני ועומדים בתנאי ייצור מחמירים הנושאים את חותם ז'נבה.

כל חלקי השעונים השונים מיוצרים באופן ידני, ועומדים בתנאי ייצור מחמירים הנושאים את חותם ז'נבה. צילום: יח"צ
כל חלקי השעונים השונים מיוצרים באופן ידני, ועומדים בתנאי ייצור מחמירים הנושאים את חותם ז'נבה. צילום: יח"צ

שעון הדגל של המותג הוא דגם ה"רויאל אוק" שהושק בשנת 1972 וטלטל את שוק שעוני היד לגברים. עד אז כל השעונים היו פונקציונליים בלבד, בעוד הרויאל אוק הציג סטנדרטים גבוהים במיוחד של עיצוב חדשני, יש שראו בו מהפכני, ועד היום הוא נחשב לאחד מהשעונים הנחשקים בעולם.

על אף התדמית "הגברית" המוצמדת לא פעם לשעוני יוקרה, באודמר פיגה ייצרו שעוני כיס לנשים כבר מסוף המאה ה-19 כשאת שעוני היד הנשיים השיקו עוד לפני שעוני היד הגבריים. הסיבה הרשמית לכך היתה שבעת ההיא שעון היד נראה כמו צמיד ולכן נחשב לפחות "גברי". כיום, המעצבים דואגים לעצב ולייצר לא מעט שעוני נשים שמקדימים את זמנם, מובילים את השוק ונעים על הציר העיצובי שבין ספורטיבי לאלגנטי. 

שעון הרויאל אוק האייקוני של המותג. צילום: יח"צ
שעון הרויאל אוק האייקוני של המותג. צילום: יח"צ/Audemars Piguet

AP House, רוטשילד 13, תל-אביב, א-ה בין 10:00-18:00, ו' וערבי חג בין 10:00-14:00

חללי ישיבה מעוררי השראה לשיצירת שיח ומפגש אקסקלוסיבי עם הלקוחות. צילום: יח"צ
חללי ישיבה מעוררי השראה לשיצירת שיח ומפגש אקסקלוסיבי עם הלקוחות. צילום: עמית גירון
מימין: מר דוויד פנטילון מנהל פעילות Audemars Piguet בשוויץ ושגריר שוויץ בישראל מר אורס בוחר. צילום: אביב חופי
מימין: מר דוויד פנטילון מנהל פעילות Audemars Piguet בשוויץ ושגריר שוויץ בישראל מר אורס בוחר. צילום: אביב חופי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.