Forbes Israel Logo

מנצ'סטר יונייטד הודיעה רשמית: אלכס פרגוסון פורש מכדורגל

סופו של עידן: אנגליה הוכתה הבוקר (ד') בהלם אחרי שמנצ'סטר יונייטד הודיעה רשמית כי מאמנה האגדי סר אלכס פרגוסון יפרוש בתום העונה מכדורגל בגיל 71 ואחרי 27 שנים על כיסא המאמן באולד טראפורד.

מוקדם יותר הדיווחים על הפרישה הצפויה הסעירו את הממלכה, כאשר שחקני האלופה הטרייה קיבלו מסרים כי בקרוב תצא הודעה רשמית דרמטית מצד הנהלת יונייטד, ככל הנראה לגבי עתידו של המנג'ר הסקוטי הוותיק. השחקנים שהו בטורניר גולף מיוחד כשקיבלו את ההודעה לפי הם עלולים לאבד בקרוב את מאמנם הנערץ.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתחילה סירבו ביונייטד להגיב לשמועות ולא אישרו או הכחישו אותן, אולם בהמשך כאמור שחררו הודעה רשמית בנושא, בין היתר בשל העובדה שהמועדון מחוייב לפעול על פי החוקים הנוקשים של הבורסה בניו-יורק בה הונפק חלקית באוגוסט שעבר, הקובעים כי חברה בורסאית חייבת לדווח על כל שינוי משמעותי בהתנהלותה, כאשר שינוי בעמדת המאמן נחשב למשמעותי.

פרגוסון | צילום: רויטרס

בתכניית המשחק של יונייטד למפגש עם צ'לסי ביום ראשון דחה פרגוסון את האפשרות שיפנה את כיסאו, וצוטט באומרו: "אין לי שום תוכניות בשלב זה לעזוב את מה שאני מאמין שהוא משהו מיוחד. קבוצת האלופים הזו לא הולכת לשום מקום, אנחנו כאן לטווח הארוך. אנחנו נמשיך להשתפר ואני רואה את האליפות ה-20 שלנו כתחילתו של עשור מוצלח נוסף. אם אני אהיה כאן כדי לפקח על העשור הנוסף הזה של הצלחה עוד לא ברור, אבל בהחלט אין לי כל תכניות לפרוש בקרוב".

עם זאת, פרגוסון תמיד התייחס לבריאותו כגורם המכריע בכל הנוגע להמשך הקריירה שלו כמאמן, וביום שישי אחרון המועדון אישר כי הסקוטי, שעבר השתלת קוצב לב ב-2004, יעבור ניתוח בירך באוגוסט הקרוב, שבועיים לפני פתיחת העונה החדשה, מה שהעלה ספקות לגבי המשך דרכו בכדורגל.

מאז מונה לתפקיד ב-1986 פרגוסון הפך לאגדת מנצ'סטר יונייטד ולאגדה בכלל כאחד המאמנים המצליחים בתבל. הוא סחף את המועדון ל-13 אליפויות מתוך ה-20 שלו, כשאת האליפות האחרונה השיג רק לפני מספר שבועות.

במהלך 27 שנותיו על הקווים באולד טראפורד קטף הסקוטי חמישה גביעים וזכה פעמיים בליגת האלופות. ארון התארים שלו ביונייטד כולל גם ארבעה גביעי ליגה, 10 מגני קהילה, גביע מחזיקות אחד, סופרקאפ אירופי אחד וגם אליפות העולם למועדונים אחת.

על פי חלק מהדיווחים, המועמד המוביל לרשת את פרגוסון הוא מאמנה המוערך של אברטון, דיויד מויס. גם ז'וזה מוריניו מועמד ויש שתומכים במינויו של קשר הקבוצה הוותיק, ריאן גיגס, לתפקיד המאמן.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.