חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מסקס והעיר ועד סיינפלד: טיול בניו יורק בעקבות הסרטים והסדרות

אין עיר אשר כיכבה ביותר סרטים ותכניות טלוויזיה מאשר התפוח הגדול – ניו יורק. במשך עשרות שנים היוו אתריה השונים של העיר (ובעיקר, בואו נודה על האמת, חלק מסוים של העיר ניו יורק: מנהטן, הרובע הצפוף, העשיר והמרתק ביותר שלה ויש שיגידו בעולם כולו) השראה, ואף לוקיישנים בפועל, למאות סרטים, מחזות ותוכניות טלוויזיה. מקלאסיקות קולנועיות דוגמת הסנדק, נהג מונית, שיער וניו יורק של וודי אלן, ועד לדרמות כמו סקס והעיר הגדולה, בתה הרוחנית בנות, מד מן, תהילה (Fame) של שנות ה- 80 וכמובן קומדיית המצבים סיינפלד.

לחובבי וחובבות הז'אנר אשר יבקרו הקיץ במנהטן, ניתן לערוך סיורים מודרכים בעקבות אתרים מיוחדים שכיכבו בסרטים הוליוודיים ותכניות טלוויזיה מוכרות. בינתיים, עבור מי שרוצה להסתפק בטעימות עצמאיות, קיבצנו מספר אתרים שווים בניו יורק שמוכרים לכן מהמסך, אז אם אתן באזור, שלפו את המצלמה והכניסו את עצמכן למסגרת.

הספרייה הציבורית של ניו יורק
5th Avenue & W 42nd St Manhattan, New York, NY 10018

חזית הספרייה הציבורית של ניו יורק (צילום מתוך ויקימדיה)

מבנה הספרייה הציבורית של ניו יורק שימש השראה לסרטים וספרים רבים – תרתי משמע. אולמות הקריאה הרחבים המקושטים במנורות מוזהבות, רחבת הכניסה המעוטרת בשני אריות השומרים עליה (המכונים בשמם "עוצמה" ו"סבלנות") וכמובן האוצר הספרותי והתרבותי שגלום בה, שימשו לוקיישנים למבחר סרטים ידועים, ביניהם: ספיירדמן (2002), היום שאחרי מחר (2004) וכמובן בסרט סקס והעיר הגדולה כאתר החתונה המקורי של קארי ברדאשו ומיסטר ביג בשנת 2008. אם החלטתם ממש להיכנס פנימה (מומלץ!), אל תוותרו על תמונה באולם הקריאה הגדול.

בית הסירות בסנטרל פארק


בית הסירות בסנטרל פארק (צילום מתוך האתר)

אחד המקומות היפים והרומנטיים ביותר בניו יורק, המצוי בלבו של סנטרל פארק. אפשר לצאת לשייט גונדולות באגם, לשכור אופניים ולרכב בפארק, ובמסעדה היפה שבמתחם ניתן לאכול ולהתנחם באווירה רומנטית ומרגיעה. במקום נערכות גם חתונות של האצולה הניו יורקית (בהנחה שהזמינו את המקום זמן רב מראש).

את המקום הזה כבר ראיתם בסרטים רבים של וודי אלן, 27 שמלות, סקס והעיר הגדולה, כשהארי פגש את סאלי ועוד רבים וטובים. אם אתם באזור, עצרו לרגע וצלמו לכם רגע מהסרטים.

אם לא חתונה אז לפחות בראנץ'. 27 שמלות (צילום מסך)

קפה לה-לו
New York, NY 10024 201 West 83rd St

קפה לה לו מבחוץ (צילום מתוך האתר)

לרגע אחד ננטוש את האתרים הגדולים והידועים, ונלך למקום קטן ורומנטי שחבל להחמיץ. זוכרים את הסרט הרומנטי יש לך הודעהYou've got mail) )? זוכרים את מג רייאן וטום הנקס יושבים באחת מפגישותיהם הלילות בבית הקפה הקסום המשקיף אל הרחוב הקטן מחלונות זכוכית, באפר ווסט סייד בניו יורק? ובכן, זהו המקום בו אתם נמצאים בדיוק – קפה לה-לו.

בכניסה למקום, ניצב מעין עץ אורות מנצנץ ואת המקום פוקדים במשך כל שעות היום אמנים, כותבים, סלבריטאים מקומיים ושאר מבקרים המבקשים לטעום משפע העוגות, המאפים והכריכים הטעימים שמוגשים במקום. בהחלט שווה מזכרת.

פגישה לילית באפר ווסט סייד. טום הנקס ומג ראיין ב"יש לך הודעה" (צילום מסך)

ואם אנחנו כבר מעלים זכרונות מטום הנקס, אי אפשר בלי הסצנה הידועה מהסרט ביג, בה טום הנקס הילד מנגן בפסנתר הרצפה הענק. זוכרים? ובכן, הפסנתר הידוע עדיין ניצב בקומה השלישית של החנות F.A.O SCHWARZ הצופה אל הסנטרל פארק בפינת השדרה החמישית ומחכה לכם שתבואו לנגן עליו. ביקור וצילום חובה, בעיקר בטיול עם ילדים.

הדיינר של טום
2880 Broadway, New York, NY 10025

מזהים את הלוקיישן? הדיינר של טום (צילום מתוך אתר הדיינר)

למי שבשבילם ניו יורק היא גם זכרונות אהבה מסיינפלד, כדאי אולי לבקר גם באתרים הבאים ולהנציח בקליק. בצפון מנהטן, סמוך לאוניברסיטת קולומביה, תוכלו למצוא את הדיינר המפורסם ביותר בניו יורק, Tom's restaurant, דיינר משפחתי שנוסד לפני למעלה מ- 70 שנה והיווה את ההשראה לדיינר של ג'רי, איליין, קריימר וג'ורג'. הדיינר שבתכנית צולם באולפן, אך השלט בחוץ לבטח יזכיר נשכחות ויגניב חיוך קטן.

למיטיבי לכת כדאי להגיע גם לרחוב 259A West 55th, שם שוכן הסניף הידוע של "סופ קיצ'ן אינטרנשיונל" בו צולמו הפרקים הידועים של הסופ-נאצי. המסעדה אמנם נפתחה ונסגרה כמה פעמים, עם ובלי קשר לעונות השנה, אבל השלט עדיין עומד במקומו.

No soup for you:

מלון הפלאזה של ניו יורק
768 5th Ave, New York, NY 10019

לא בגלל הבעלות הישראלית (הטייקון יצחק תשובה) והדגל הכחול-לבן שמתנופף לו עם חבריו בחזית, אלא בגלל המבנה המרשים והסרטים הרבים אשר צולמו בחזיתו ובין כותלי חדריו של מלון הפלאזה היוקרתי של ניו יורק, הנושק לחלקו הדרומי של הסנטרל פארק.

המלון שימש כאתר צילומים בסרטים נודעים רבים, כמו ארתור, שכחו אותי בבית וכמובן סצנת הסיום הבלתי נשכחת של הסרט כך היינו, המתארת את פגישתם המרגשת של קייטי והאבל (הלא הם ברברה סטרייסנד ורוברט רדפורד) בכניסה למלון. שווה תמונה (ודמעה).

הכינו את הממחטות:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן