חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מעלות הורידה את דירוג האשראי של אי.די.בי פתוח לדרגה לפני חדלות פירעון

פחות מ-48 שעות לפני הדיון המכריע בבית המשפט שיתקיים, הורידה אמש חברת הדירוג מעלות את דירוג האשראי של חברת אי.די.בי פתוח מרמה של B לרמה של CC המשקף צפי לאירוע של כשל פירעון בטווח הקצר.

"הורדת הדירוג משקפת את הצפי שלנו לאירוע כשל פירעון בטווח הקצר, כתוצאה מהמשך השחיקה בפרופיל הנזילות וסבירות גבוהה מאוד להסדר כלשהו בחוב האג"ח או בחוב הבנקאי של החברה", נכתב במעלות. כמו כן העניקו האנליסטים של מעלות, יובל טורבטי ומתן בנימיני כי אופק דירוג שלילי המצביע על אפשרות הורדת דירוג נוספת.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אי.די.בי פתוח היא החברה הבת של אי.די.בי אחזקות וסך החוב שלה מסתכם בכ-6 מיליארד שקל, מתוכם חייבת החברה כ-4 מיליארד שקל לבעלי האג"ח וכ-2 מיליארד שקל לבנקים.

נוחי דנקנר | צילום: סיוון פרג'

"למרות שהחברה הסדירה את ההתניות הפיננסיות מול המערכת הבנקאית והמשיכה במאמציה למכור את כלל ביטוח, להערכתנו לא חל שיפור מעשי בפרופיל הנזילות שלה בחודשים האחרונים, שכן רמת האי ודאות לגבי המימושים במסגרת הזמן שנותר גבוהה במיוחד".

"לפיכך, תרחיש הנזילות הבסיסי שלנו ממשיך להצביע על גירעון של כ-1.3 מיליארד שקל בין מקורות החברה לשימושים ב-2014. להערכתנו, אין די בהודעת החברה מיום 24 במאי 2013 לגבי מכתב כוונות לא מחייב למכירת 27.5% מכלל ביטוח, שכן המכירה כפופה בין היתר לאישור נציגויות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח".

הורדת הדירוג הגיעה כמעט במקביל למסיבת עיתונאים שקיימה החברה בו הציגה את איש העסקים הארגנטינאי, המשקיע אדוארדו אלשטיין. בפתח האירוע אמר אלשטיין: "באתי לכאן לאחר שבוע של פגישות עם נוחי דנקנר בניו יורק. הדרך היחידה להתקדם היא מכאן. אי.די בי היא חברה חזקה ואנחנו רוצים להשקיע כסף בחברה באופן מיידי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן