חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מעסיקים שימו לב: לעובדים הכי טובים שלכם לא איכפת מהעבודה

יותר משליש מהחברות עושות כל כך הרבה טעויות, עד שלאנשים הכי טובים שלהן לא באמת איכפת מהן, והאנשים הגרועים ביותר לא יודעים שהם עושים עבודה רעה – אלה הממצאים המפתיעים שעולים ממחקר שערכה חברת Leadership IQ מוושינגטון.

למרות שחברות רבות בתחום משאבי האנוש אוספות מידע על מחויבות העובדים, וגם החברות בעצמן נוטות לאסוף מידע על ביצועיהם, לפי מנכ"ל החברה מארק מרפי זו הפעם הראשונה שבה חברת מחקר שילבה את שני הנתונים בסקר אחד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לידרשיפ ביצעה את הסקר ב-207 חברות והגיעה לממצא מפתיע: ב-42% מהחברות, העובדים שעשו את העבודה הגרועה ביותר הם אלה שחשים הכי מחויבים לחברה. בו בזמן, אלה שרשמו את הביצועים הטובים ביותר בחברות הללו חשים מנותקים מעבודתם, ואין להם מוטיבציה מיוחדת להגיע לעבודה מדי יום.

צילום: IngImage / ASAP

על פי מרפי, הממצאים צריכים להדאיג את החברות, משום שהעובדים המצטיינים נוטים לפרוח כאשר הם מאותגרים וחשים מעורבים. במקביל, הם גם מתפקדים כשגרירים של החברות מול הלקוחות והמועסקים העתידיים. אם הם משועממים או חשים בלתי מוערכים, הם יפסיקו לשבח את המעסיקים, ינתקו עצמם ממקום העבודה, יתחילו לחפש הזדמנויות אחרות ולבסוף יעזבו את החברה.

בנוגע לעובדים המוצלחים פחות, החברות רוצות שהם יהפכו פרודוקטיביים יותר, או שימצאו עבודה במקום אחר. אולם כל עוד הם לא מבינים שאינם מוצלחים, שיפור כזה לא יקרה, מה שצפוי לגרור את החברה לבינוניות.

מה הוביל לרמה כזו גבוהה של אי תפקוד ביותר משליש מהחברות? מרפי אומר כי חברות רבות לא מצליחות להכשיר מנהיגות טובה, ובחלקן הגדול העובדים פשוט לא יודעים מה הציפיות, מכיוון שאלה אף פעם לא הובהרו להם.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן