חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מפריחת הבלונים: גוגל מפרסמת מידע בנוגע לפרויקט שיחבר את העולם השלישי לרשת

לפני כשנה חשפה גוגל את פרוייקט Loon עליו עבדה תקופה ארוכה, ונועד להציע חיבור לאינטרנט במדינות העולם השלישי, בעזרת כדורים פורחים המתעופפים להם מעל המדינות והאיזורים השונים. כעת, לאור חגיגות השנה של הפרוייקט חושפת גוגל מידע אודות התקדמותה בתקופה האחרונה ומהי צופה לעתיד.

אינטרנט בכל מקום 

מלבד גוגל גלאס, פרוייקט Loon הוא אחד מהפרוייקטים המוכרים במסגרת החטיבה הסודית של גוגל, Google X. עם זאת, בניגוד למשקפיים החכמים שמקבלים את מירב תשומת הלב מצד הציבור, Loon לא זכה ליותר מידי חשיפה מצד החברה, שאמנם חשפה רשמית את הפרוייקט אך לא סיפקה יותר מידי מידע אודות התקדמותו או פעולותיה השונות במסגרתו.

כעת, אתר Wired מסכם את השנה האחרונה של הפרוייקט המדובר. על פי הדיווח, במהלך החודשים האחרונים עבדה גוגל במרץ בכל הנוגע לבדיקות ושיפורי יכולות הכדורים הפורחים, הכוללים חיבור טוב יותר, זמן תעופה ארוך יותר וכמובן, עמידות בפני איתני הטבע השונים איתם נאלצים להתמודד בגבהים.

צילום: shutterstock

אחת מאבני הדרך המשמעותיות אליה הגיע הפרוייקט היא הוספת חיבור LTE, המאפשר חיבור של מספר גדול יותר של מכשירים בהשוואה לחיבור WiFi, כמו גם מהירויות גלישה משופרות העומדות על 22 מגה לשניה עבור מכשיר נייח המחובר לאנטנה, או 5 מגה לשנייה למכשיר סלולרי. אמנם לא מדובר על המהירויות שלמדנו להכיר בחיבורי ה-LTE שמציעות החברות הסלולריות, אך בהתחשב בעובדה שעד היום לאיזורים אלה לא היה אינטרנט בכלל, אנו בטוחים שעבורם מדובר בחיבור מהיר במיוחד.

גוגל הציגה את אחד מהניסויים שערכה, במסגרתו הצליחה לחבר לאינטרנט כיתה בברזיל, שלמשך שיעור שלם קיבלה גישה למפות גוגל, וויקיפדיה ואף אפשרה חיפוש תשובות לשאלות הילדים בזמן אמת, בעזרת מנוע החיפוש של גוגל. בעוד שעבורנו פעולות אלה נשמעות טריוויאליות, בהתחשב בעובדה שמדובר על איזור שבו התושבים נאלצים לטפס על העצים על מנת לקבל קליטה סלולרית, אין ספק שזהו הישג משמעותי עבור החברה.

נערכת לשנה הבאה

גוגל כבר מסתכלת על השלב הבא של הפרוייקט, במסגרתו היא מתכננת להגדיל פי ארבעה את מספר הכדורים הפורחים אותם היא מעוניינת להפריח לאוויר העולם. אם תעמוד בתכנוניה מספר הכדורים הפורחים יגיע ל-100 והם ישארו באוויר לתקופה של לפחות 100 ימים. לאחר מכן, מעוניינת גוגל להגדיל את מספר הכדורים הפורחים עוד יותר ולשחרר בין 300 ל-400 כדורים בו זמנית, שיקיפו את העולם ויוכלו להציע חיבור מתמשך לאיזורים מסויימים.

בצד החיובי, ההתקדמות המשמעותית של גוגל בפרוייקט Loon מעידה כי בקרוב מאוד תוכל לפתוח בפיילוט מעט יותר רחב, במסגרתו תאפשר למגוון משתמשים להתחבר ישירות אל הכדורים הפורחים על מנת לקבל מידע מכל רחבי העולם. לצערנו, החברה עדיין לא מציעה מידע בכל הנוגע להנגשת הפרוייקט לכלל האוכלוסיה ואף אינה רומזת מה הן המדינות השונות בהן תציע את השירות, כך שיהיה עלינו להמתין בסבלנות ולהתנחם בעובדה שבניגוד לאיזורים שונים ברחבי העולם, לנו יש אינטרנט גם ללא כדורים פורחים או ניסויים שנראים מעט משוגעים.

לכתבה המלאה

עוד בגיק טיים:

השוויצרים מציגים: אוטובוס חשמלי, שנטען תוך 15 שניות בתחנות עליית הנוסעים

10 כלים לבניית קורות חיים מנצחים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן