Forbes Israel Logo

מצעד האפליקציות: משחק הגולה המחודש כובש את הפסגה

עשר האפליקציות המובילות ל-iPhone (חינם)

1. Skee-ball2
2. רכבת ישראל
3. Magisto – Magical Video Editor
4. Google maps
5. M8
6. Mini golf matchup
7. Ice cream truck
8. Israel Igo scanner
9. Tiuli טיולי – טיולים בישראל
10. Paper toss2

השבוע אנחנו מוצאים תמהיל מאוזן של אפליקציות משחקים לצד אפליקציות פונקציונאליות. למקום הראשון נכנסה אפליקציית 2skee ball, שהיא ההמשך לגרסה קודמת המצליחה שלה עם שיפורים בגרפיקה, בתכונות והיכולות של המשחק לרבות האפשרות לשחק נגד חברים. מדובר במשחק בו צריך לקלוע גולה לתוך חורים כאשר לכל חור יש ניקוד משלו. המשחק עשוי ברמת גימור גבוהה מאוד ונותן חוויית משתמש איכותית בהחלט.

למקום השני ירדה מהמקום הראשון שבוע שעבר האפליקציה הידידותית של רכבת ישראל אותה סקרנו שבוע שעבר והיא מומלצת לצרכני רכבת קבועים.  למקום השלישי נכנסה אפליקציית Mgisto, ליצירתם ועריכתם של סרטי וידאו בסמארטפון. מכיוון שהטלפון החכם משמש משתמשים רבים כאמצעי צילום, הן וידאו והן תמונות סטילס, התחום כולו מאוד עשיר מבחינת אפליקציות עם לא מעט פתרונות ושירותים. מדובר אפליקציה מתקדמת למדי וכוללת את היכולת לערוך ולשלב בין סרטוני הווידאו לתמונות שלנו.

האפליקציה של רכבת ישראל ממשיכה לככב. צילום: רויטרס

בנוסף האפליקציה מאפשרת לשתף ברשתות החברתיות, לשלב אפקטים, להשתמש באלמנטים של זיהוי פנים לצורך תיוגים, לשלב מוסיקה לאורך הסרטון, לגשת לסרטון מכל מכשיר מקוון ועוד.

מקומות ארבע וחמש נתפסו על ידי אפליקציות הניווט Google maps, ששמרה על המקום הרביעי משבוע שעבר ואפליקציית M8 שנכנסה למקום החמישי ואנו רואים שהיא נכנסת ויוצאת מהעשירייה הראשונה לעיתים תכופות.

המשחק mini golf עלה מהמקום העשירי שבוע שעבר למקום השישי והוא ממשיך לככב בתקופה הזו כמשחק הלהיט התורן של חנויות האפליקציות. למקום השביעי נכנסה אפליקציית ice cream truck והיא עדות נוספת לכך שהסמארטפונים היו ויהיו קרקע פורייה למשחקים ושאין גבול ליצירתיות מצד אחד אבל גם לשכפול של קונספטים ואריזתם באריזה שונה כל פעם מצד שני. 

במקום השביעי נמצאת אפליקציית igo scanner והיא אפליקציה המשלבת בין יכולות הסריקה של המכשיר ליכולות הניווט שלו. באתר החברה ניתן לחפש מקומות בישראל וליד כל מקום המופיע בתוצאות החיפוש ישנו גם ברקוד דו מימדי לסריקה. סריקת הברקוד תפעיל למעשה את מערכת הניווט של שתוביל אתכם ליעד אותו הרגע סרקתם.

במקום התשיעי נמצאת אפליקציית טיולי – היא אפליקציית טיולים ומידע על אזורים ואטרקציות בישראל, מבית היוצר של "למטייל". באפליקציה תוכלו למצוא מעל 160 של מסלולי טיול מפורטים. מידע על אטרקציות, פסטיבלים ואירועים בכל הארץ. האפליקציה עושה שימוש ב ג'י פי אס בכדי לעזור לכם ולאתר את הדברים הקרובים אליכם ואף מגדיר צמחים עשיר במידע.

Paper toss2 היא אפליקציית המשך לגרסתה המוקדמת יותר אך מהותה העיקרית נשארה זהה והיא להשליך דברים לפח. ולקלוע. הפעם מדובר על מגוון רחב של חפצים להשלכה וחוויה גרפית משופרת אך כאמור הקונספט נשאר זהה כך שאם אהבתם את הראשונה כפי הנראה שגם זו תעשה עבורכם את העבודה.

עשר האפליקציות המובילות ל-iPhone (בתשלום)

1. Whatsapp
2. Pou
3. Temple run:oz
4. Face tune
5. מצב נהיגה
6. FIFA13
7. Sonic dash
8. Myphone+ for facebool
9. Sync for facebook
10. Unlimitone

אחרי תקופה ארוכה שבה ראינו תנודתיות מסוימת באפליקציות בתשלום הפעם אנחנו עדים לסוג של סטגנציה מהשבוע שעבר. אמנם לא קיפאון מוחלט המאפיין את החנות של גוגל בישראל אך עדיין נראה שמעט התחדשות אפיינה את העשיריה הראשונה של האפסטור.

יחד עם זאת כדאי לזכור שסדר האפליקציות בחנויות השונות, הוא תוצר של לא מעט גורמים ומשתנים, ומעבר למשתנים אובייקטיביים יחסית כגון הדירוגים שהאפליקציה מקבלת, משך השימושיות על ידי המשתמשים ואפילו שמה של האפליקציה, ישנו גורם מאוד לא אובייקטיבי שקובע והוא שיקול דעתם של העורכים עצמם. 

למקום השני נכנסה אפליקציית pou, אליו היא עלתה מהמקום השלישי. Pou כמו שסקרנו בזמנו הוא למעשה דמות וירטואלית, מאוד תלותית ומושכת תשומת לב שגדלה ומתפתחת ככל שמטפלים בה על פי צרכיה, המוגדרים כחלק מהאפליקציה כמובן. העולם של pou אינו מורכב רק מגידול הדמות אלא מעולם שלם של משחקים שמאפשר לצבור כסף וירטואלי ובאמצעותו ניתן לקנות אביזרים לדמות היקרה.

Temple run:oz עלתה מהמקום החמישי למקום השלישי ו-face tune ירדה מהמקום השני למקום הרביעי. אפליקציית מצב נהיגה ירדה מקום אחד, מהרביעי לחמישי ויחד עם זאת יפה לראות שהאפליקציה הזו כבר זמן רב נמצאת בעשירייה שבתשלום, מה שמראה שיוזמה חכמה כזו ככל הנראה מצדיקה את עצמה הן למשתמשים והן ליוצרים.

ואיך אפשר בלי FIFA בה תוכלו לשחק בנבחרת החלומות שלכם בצורה חווייתית מתקדמת ומהנה. האפליקציה אף זכתה כבחירת העורכים של החנות של אפל.

Sonic dash עלתה מהמקום השביעי למקום השישי וגם היא עדיין מהווה להיט גדול במרחב המקוון בתקופה האחרונה. כדאי לזכור שלא בכדי שהרי סוניק הוא אינה דמות אלמונית שהופיע יש מאין כי אם דמות קומיקס מאוד מפורסמת והסדרה המצוירת בה הדמות מככבת אהובה במיוחד על הדור הצעיר.

Google play – קטגוריית חינוך

השבוע נסקור את חנות האפליקציות של גוגל בישראל תחת קטגוריית חינוך. להלן עשר האפליקציות המובילות בחינם:

1. לימודי תאוריה
2. TED
3. וידאו לילדים – יוטיוב לילדים
4. Driving theiry test
5. Paint sparkles coloring book
6. Smart dictionary
7. Kids painting coloring book
8. לימוד תאוריה תמרורים
9. Scratch draw art game
10. Qamos 

לעומת החנות הכללית שנשארת כבר שבועות רבים כמעט ללא שינוי, סקירת הקטגוריות השונות בגוגל פליי מסקרנת ומעניינת למדי. השבוע בקטגורית החינוך ניתן למצוא תמהיל מעניין של אפליקציות מתחומים שונים. לתחום לימודי התאוריה ישנן שלוש אפליקציות והן כולן מספקות חוויית לימוד לתחום לא כל כך חווייתי. בחלקן אף מציעות פרסים על הישגים בלימודים. במקום השני נמצאת אפליקציה של אחד מהמוסדות המפורסמים בעולם – TED והיא מספקת ממשק נוח בצפייה במאות הרצאות טד המרתקות מיליוני צופים מרחבי העולם.

למקום השלישי נכנסה אפליקציית וידאו לילדים – יוטיוב לילדים – המאפשרת להם לצפות במגוון רחב מאות של סרטוני וידאו. האפליקציה מצוידת בממשק צפייה נוח וידידותי ומגוון של קטגוריות לסרטי ילדים מתוכם יכולים הילדים לבחור או ההורים לבחור עבורם מתוך מאגר עצום של סרטונים וסרטי ילדים. מתאים לכל זמן ובייחוד לחופשת הפסח הארוכה בה אנו נמצאים עכשיו.

תחום נוסף של אפליקציות המצוי תחת קטגוריית חינוך הוא תחום הציור וכפי שניתן לראות ישנן שלוש אפליקציות כאלו וגם הן מיועדות מטבע הדברים לגילאים צעירים. אלו אפליקציות חווייתיות ומציעות מגוון אפשרויות ציור וצביעה לילדים וגם הן דרך נוספת להעסיק את הילדים, הן בחופש והן בכלל.

התחום האחרון אותו נסקור מהעשירייה הראשונה של גוגל פליי הוא מילונים. מעניין לראות במיוחד את אפליקציית המילון הוסגרת את העשיריה. המיוחד בה הוא שמדובר במילון אנגלי-ערבי והיא נהנית מהרבה מאוד הורדות מרחבי העולם וכפי הנראה גם מישראל היא קולעת בצרכיו של פלח צרכנים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.