Forbes Israel Logo

מקום 5: כפר סבא

הוכרזה כעיר: 1962
מספר תושבים (בקירוב): 87.5 אלף
שטח: 14,169 דונם
ראש עיר: יהודה בן חמו

נציגת השרון השלישית ברשימה מתבלטת במיוחד בהיבט הירוק ומדורגת שנייה אחרי תל אביב בקטגוריה זו, עם ציון יפה של 61 נקודות. נראה שמי שאימצה את הסלוגן "כפר סבא עיר ירוקה" זיהתה את הפוטנציאל הירוק בפיתוח העיר ומקדישה לכך לא מעט תשומת לב ומשאבים. ביוני האחרון זכתה כפר סבא במקום הראשון בתחרות "העיר הירוקה״ של קלינטק ובאתר העירייה ישנו מדור מיוחד המעדכן באופן שוטף על פעילותה הירוקה הענפה של העיר. 

אזור צפון־מערב העיר, שזוכה באחרונה לפיתוח מואץ, מוגדר כשכונה ירוקה (לא רק כמיתוג אלא בהגדרה במפה ובמשרד הפנים), ומאופיין בבנייה ירוקה על פי ההנחיות ובריבוי שטחים פתוחים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מבחינת רמת תעסוקה הפסידה כפר סבא את הבכורה לרעננה בגלל עשירית האחוז בלבד, אולם במובן דירוג ההכנסה הממוצעת התמונה שונה – העיר מרוחקת ב־11.5 נקודות מגבעתיים שנמצאת במקום הראשון. 

צילום: עיריית כפר סבא

באחוזי הזכאות לבגרות מדורגים תלמידי כפר סבא רק במקום השביעי, אולם העיר מפצה על כך באחוז גבוה של כ־20% סטודנטים שלומדים לתואר ראשון, מה שמציב אותה במקום השלישי בקטגוריה זו ומוכיח שהיא מצליחה למשוך צעירים שגילו אותה מחדש בעקבות עליית מחירי הנדל״ן. 

בקטגורית תוחלת החיים ממוקמת העיר במקום החמישי המכובד, עם ממוצע של 82.5 שנים, שלוש שנים פחות מרעננה השכנה שמככבת בראש. כאן יש לציין שבית חולים מאיר, בית החולים המרכזי של השרון, ממוקם במערב העיר, דבר שמצד אחד מקנה יתרון זמינות לתושבי העיר, אולם מצד שני התושבים נאלצים לסבול גם מתנועת האמבולנסים באזור בכל שעות היום.

למרות שהיא רחוקה יותר מתל אביב, כפר סבא מקבלת את אותו ציון מרכזיות כמו רעננה והרצליה, שהרי היא מהווה מרכז בפני עצמו – הצד המזרחי של העיר תמיד שירת את אוכלוסיית כל היישובים באזור לקניות ובילויים, וכיום, עם מתחם G הענק שבו, המשך צמיחת אזור ההיי־טק "עתיר ידע" ואזור תעשייה מזרחי עתידי שעתיד לקום על 006 דונם, הוא מפותח מאי פעם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.