Forbes Israel Logo

מקום 6: פתח תקווה

הוכרזה כעיר: 1937
מספר תושבים (בקירוב): 210 אלף
שטח: 35,868 דונם
ראש עיר: יצחק אוחיון

נכון להיום פתח תקווה היא אחת הערים המתפתחות ביותר בישראל. התחלות הבנייה בעיר מצביעות על תנופת פיתוח בלתי נדלית, הכוללת בין היתר פרויקטים לצעירים שהוקמו בשכונות נווה גן, כפר גנים ואם המושבות בצפון העיר.

לפי נתוני הלמ״ס, בשנתיים האחרונות ממוקמת העיר גבוה בטבלת הערים בהן נמכרו הכי הרבה דירות (מינואר עד יוני 2012 נמכרו בה 610 יחידות דיור – עלייה של 10% לעומת פרק זמן זה ב־2011). נתון זה מצביע על גדילה משמעותית של מספר התושבים בעיר בשנים האחרונות, ומסביר את מיקומה הגבוה בדירוג של העיר הסובלת כבר שנים מדימוי אפרורי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פתח תקווה נהנית בדירוג שלנו בעיקר מהמרכזיות שלה, שמאפשרת לתושביה נגישות טובה לשירותים המגוונים של מרכז גוש דן. העיר אמנם אינה מתבלטת באופן מיוחד באף אחת מהקטגוריות, אולם סיכום הנתונים שהיא מציגה בכל אחת מהקטגוריות, שגבוהים במידה מסוימת מהממוצע, מספיק כדי להביא אותה למקום השישי המכובד.


צילום: דוברות עיריית פתח תקווה

בתחום החינוך, ממוקמת העיר במקום ה־14 מבחינת אחוזי הזכאות לבגרות, עם ציון גבוה בכאחוז מהממוצע בערים האחרות, ובמקום ה־11 מבחינת אחוזי הסטודנטים לתואר ראשון, עם 3% מעל הממוצע. רמת התעסוקה של תושביה מקנה לה את המקום ה־11 בקטגוריה הזו, בעוד שמבחינת רמת הכנסה היא קיבלה ציון זהה לרמת גן.

בתחום הביטחון האישי היא ממוקמת במקום ה־18, ועוקפת בכך את רעננה ותל אביב שהגיעו למקומות גבוהים ממנה בהרבה בדירוג הסופי. בסעיף תוחלת החיים, היא חולקת ציון זהה עם בני ברק, חולון וירושלים, מה שמציב אותה באופן יחסי במקום התשיעי, עם נתון שאינו נמוך בהרבה מהמקומות הראשונים במדד זה.

גם במדד הירוק היא יושבת במקום טוב באמצע, עם דירוג של 7 וציון גבוה במעט מממוצע 14 הערים שנבדקו, וטוב שכך. פתח תקווה היא עיר גדולה וצפופה, והמשך ההשקעה בתחום הירוק והקיימות הוא המפתח לאיכות העיר בעתיד, במיוחד לאור העובדה שמדובר בעיר שאינה חדלה לצמוח ולגדול.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן