Forbes Israel Logo

מקום 7: ראשון לציון

ראשון לציון הגדולה והמפותחת מספקת לתושביה כמעט את כל הצרכים בעצמה, ומאז פיתוח איילון דרום התקרבה מאוד לתל אביב ולמרכז גוש דן, ועל כן מדורגת גבוה במבחן המרכזיות. על כך מעיד גם הביקוש הגואה לעיר (בסקר של גיאוקרטוגרפיה היא מדורגת במקום הרביעי, יחד עם רעננה).

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתחום החינוך היא מציגה נתונים טובים מעט מעל הממוצע בשני הפרמטרים, ומתמקמת במקום ה־11 באחוז התלמידים הזכאים לבגרות ובמקום ה־6 וה־7 יחד עם גבעתיים באחוז הסטודנטים לתואר הראשון. אחוז המועסקים בתחומה נמוך רק בכעשירית האחוז מזה של תל אביב ואשדוד ומציב אותה במקום עשירי במדד זה, ואילו ברמת ההכנסה היא ממוקמת קצת יותר גבוה, במקום ה־7, עם ציון גבוה מהממוצע. תוחלת החיים של תושביה גבוהה מעט מהממוצע, אך מספיקה כדי למקם אותה שישית בקטגוריה, וברמת הביטחון האישי היא ממוקמת במקום ה־17, עם ציון גבוה יותר מערים כמו רעננה ותל אביב שהגיעו לצמרת הדירוג הכללי.

צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

במדד הירוק היא מדורגת עשירית, עם ציון נמוך מהממוצע בקטגוריה, אולם הנושא מונח על סדר היום, ויש לקוות שהעיר המתרחבת תממש את המשך תנופת הפיתוח שלה באופן אקולוגי שיקל על עתידה כעיר עתירת אוכלוסייה ומרכזית.

מסקירת הפרויקטים העירוניים שמצויים בשלבי תכנון והקמה מתקדמים, אפשר להניח שזה באמת הכיוון; תוך מספר חודשים עתיד לקום פארק גדול באזור הסופרלנד במערב העיר. הפארק ימוקם בין היתר על פני השטח שמפנה צה״ל ממחנה צריפין (שיתפנה לחלוטין בתוך שנתיים), ויוסיף לעיר ריאה ירוקה. באחרונה פינה צה״ל לטובת העיר גם רצועת חוף בשטח של 15 דונם, שתתווסף בקרוב ל־7 הקילומטרים של רצועת החוף המושקעת בעיר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.