חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

מרוויחים יותר מ-42 אלף לחודש? ייתכן שתחויבו בהגשת דוח שנתי

מסתמן: שכירים שהכנסתם השנתית עולה על חצי מיליון שקל (כ-42 אלף שקל לחודש) יחויבו בקרוב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה. ל"סופהשבוע" נודע כי סמנכ"לית רשות המסים לענייני שומה וביקורת, רו"ח מירי סביון, עומדת בראש צוות שבוחן את החלופות השונות להעמקת הגבייה ולצמצום מספר מעלימי המס, ובהן הרחבת חובת הדיווח.

הפחתת תקרת השכר הקובע לדיווח נועדה להגדיל את מעגל השכירים המגישים דוחות למס ההכנסה, במטרה להגדיל את גביית המס האפקטיבית. על פי ההערכות, הצעד יגדיל את מעגל המדווחים בעשרות אלפים בשנה. יש לציין כי תקרת ההכנסה הנוכחית המחייבת כיום הגשת דוח למס הכנסה, עומדת על 650 אלף שקל לשנה (כ-54 אלף שקל לחודש).

צילום: shutterstock

זאת ועוד: סוגיית חובת דיווח למס ההכנסה של כלל ציבור השכירים עומדת על סדר היום בחודשים האחרונים. מבקר המדינה יוסף שפירא אף קרא למנהל רשות המסים, משה אשר, לחייב את כל השכירים לדווח למס הכנסה. אשר תמך תחילה בהצעה, אבל עם מינויו לתפקיד לפני כשנה שינה את דעתו והסתייג ממנה. לו הייתה מונהגת חובת דיווח כללית, היו נוספים למעגל המדווחים כמיליון שכירים, וברשות המסים חוששים שכמות כה גדולה של שכירים תחייב גיוס מאות עובדים כדי לטפל בתיקיהם. לפיכך בניסיון להתמודד עם הבעיה, מסתמן כאמור פתרון הביניים של הפחתת תקרת השכר.

מרשות המסים נמסר כי "במסגרת דיוני הצוות לבחינת הרחבת חובת הדיווח, נבחנים מגוון קריטריונים ובהם גם הסכום שיהווה את הסף לדיווח. כשהצוות יסיים את עבודתו, נתייחס להמלצות".

 

לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן