Forbes Israel Logo

משדרגת את המפות: אפל רוכשת את WiFiSlam לניווט בתוך מבנים

השמועות לגבי שדרוג אפליקציית המפות של אפל ממשיכות להציף את הרשת. אתמול דיווח ה-Wall Street Journal כי אפל רכשה את חברת הסטארטאפ WiFiSlam, העומדת מאחורי פיתוח GPS המסוגל לנווט בתוך מבנים, באמצעות שימוש באותות WiFi. מקורבים לנושא העידו כי שווי העסקה מוערך בכ-20 מיליון דולרים, כאשר המשמעות האמיתית העומדת מאחוריה היא שאפל מעוניינת לא רק לשפר את אפליקציית המפות החדשה שלה אלא גם להציע פיצ'רים חדשים ומתקדמים יותר.

דובר מטעם אפל אישר את הרכישה והוסיף כי החברה רוכשת מידי פעם חברות טכנולוגיה קטנות, אך אינה משוחחת בנוגע לתוכניותיה לעתיד. בכל הנוגע לשווי העסקה, אף אחד מהצדדים לא פירט. חברת WiFiSlam לא הגיבה לרכישה המדוברת, כאשר האפליקציות שהציעה עד היום בחנות Google Play הוסרו כולן מן האוויר יחד עם האתר הרשמי שלה.

לפני מספר חודשים, לצד השקתה של מערכת ההפעלה החדשה iOS 6 נפרדה אפל משירות המפות של גוגל, לטובת השקה מערכת מפות עצמאית משלה. לצערה של החברה, השירות זכה לקיטונות של ביקורת שגרמו לטים קוק, מנכ"ל החברה, לפרסם התנצלות רשמית באתר הבית של אפל, והזמין את המשתמשים להוריד אפליקציות ניווט אחרות כגון Waze ודומיהן.

אפליקציית המפות של אפל | צילום: רויטרס

כעת, מסתמן כי אפל מוכנה לעשות כל שביכולתה על מנת לשפר את המצב. הסטארטאפ WiFiSlam מאפשר למשתמשים לנווט בתוך מבנים – בצורה דומה לשירות אותו גוגל מציעה כיום. הטכנולוגיה של WiFiSlam מתבסס על מיקום נקודות ה-WiFi הזמינות בתוך המבנה, קליטת המרחק שלהן מהמכשיר הסלולרי שנמצא בידו של המשתמש, ומיפוי החלל בו הוא נמצא.

אפל עשויה לעדכן את אפליקציית המפות שלה כבר בחצי הנה הקרובה. באמצעות השגרוד החדש, תחל החברה להציע למשתמשי iOS 6 אפשרות לנווט מהכניסה של הקניון ישירות אל חנות הנעליים האהובה, או אפילו לכוון אותם אל הטרמינל המתאים ממנו הטיסה שלהם יוצאת – מבלי שהמשתמשים יצטרכו להוריד את העיניים ממכשיר הסמארטפון שלהם. WiFiSlam מתמחה בניווט בתוך מבנים בלבד, כך שבכל הנוגע לבעיות הקיימות באפליקציית המפות של אפל יהיה על המשתמשים להמתין זמן מה עד שיראו שיפור משמעותי. 

לידיעה המקורית
ספיר: הכירו את הזכוכית הבאה בשוק המובייל
בחינם ל-48 שעות: אפליקציית הניווט iGO זמינה להורדה


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.