Forbes Israel Logo

משחקים בבורסה: מנצ'סטר יונייטד תגייס 100 מיליון דולר בניו יורק

עכשיו זה רשמי: מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד הגיש הלילה לבורסת ניו יורק את המסמכים להנפקת מניות ראשונה של עד 100 מיליון דולר. ביונייטד – מועדון הכדורגל היקר בעולם, שמגזין "פורבס" העריך באפריל את שוויו ב-2.24 מיליארד דולר – לא ציינו מה יהיה מספר המניות שיונפקו, ועל כן גם שוויו המוערך על פי ההנפקה לא ידוע. במקור תיכננו בעלי המועדון לבצע הנפקה ראשונה של מיליארד דולר בסינגפור, אבל התוכניות הללו נעצרו בשל המצב בשווקים.

על פי מסמכי ההנפקה, ההכנסות בתשעה החודשים שהסתיימו ב-31 במארס 2012 היו 245.8 מיליארד ליש"ט, עלייה של 6.1% מהתקופה המקבילה בשנה הקודמת. עלויות התפעול עלו ב-9.4% בשנה האחרונה, מ-185 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה, ל-203 מיליון ליש"ט השנה.

צילום: רויטרס

באפריל האחרון דירג המגזין פורבס את היונייטד כמועדון הספורט ששוויו הוא הגבוה ביותר בעולם – 2.24 מיליארד דולר, 385 מיליון דולר יותר מאשר הניו יורק יאנקיס (בייסבול) והדאלאס קאובויס (פוטבול), שהגיעו למקום השני.

על פי המסמכים, החתמים של ההנפקה יהיו קרדיס סוויס, ג'י.פי מורגן, ג'פריס, בנק אוף אמריקה מריל לינץ' ודויטשה בנק. מורגן סטנלי היה מעורב בתחילה גם הוא, אך נסוג מכוונתו לשמש כחתם אחרי חוסר הסכמה על שוויה של הקבוצה. במשפחת גלייזר, בעלי הקבוצה, העריכו את השווי ב-3 מיליארד דולר, סכום שבמורגן חשבו שהוא גבוה מדי. על כן, ג'פריס לקח את מקומו של מורגן סטנלי בהנפקה.

מלקולם גלייזר ומשפחתו מוערכים ב-2.7 מיליארד דולר, ומשמשים גם כבעלים של קבוצת הפוטבול טמפה ביי בוקנירס, ששויה מוערך ב-981 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.