חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

משקפי שמיעה: איזו חוויה יוכלו להציע משקפי גוגל לאוהבי המוזיקה

משקפי גוגל הולכים ומתקרבים אלינו. קשה לדמיין איך המשקפיים יתפקדו בעולם האמיתי, אבל ברור שהם יוכלו לשנות את עולם המוזיקה, ואלה בשורות טובות לצרכנים ולמפיקים כאחד.

גוגל הודיעה לאחרונה שדגם חדש של המשקפיים הזמין לנסיינים, כולל התקן מונו לשמיעה, המחובר למרכזן. רק דמיינו לרגע שהיו שניים כאלה בסטראו. הרמקול שהיה חלק מהמכשיר כבר מההתחלה יכול לשמש לתדירויות הנמוכות, בעוד שזוג אוזניות סטראו ישמשו להעברת התדירויות הגבוהות. מערך כזה יכול ליצור חוויית שמיעה שצרכני המוזיקה הממוצעים לא מקבלים היום.

חבישת אזניות עשויה לנתק את המאזין מהקורה בסביבתו וליצור מצבים מסוכנים. המשקפיים של גוגל יכולים לעקוף בעיה מסוג זה על ידי שימוש במיקרופון שישדר את קולות הסביבה ויכניס אותם כחלק מהקולות באזניות. אותו מיקרופון יכול גם לשמש למחיקת קולות רקע, ולאפשר לנו למשל ליהנות משקט במהלך טיסה.

לראות וגם לשמוע. מייסד גוגל, סרגיי ברין עם המשקפיים | צילום: רויטרס

כמובן שהיכולת לראות על גבי המשקפיים את פרטי השירים המתנגנים הוא יתרון משמעותי גם למאזינים וגם לחברות המוזיקה. ב-Youtube Music, או כל שם אחר שגוגל תיתן לשירות המוזיקה האינטרנטי שלה שיעלה בקרוב, נוכל ככל הנראה לנווט בקלות דרך המשקפיים. עם הזיהוי הקולי הכלול בהם, מציאה ובחירה של שירים, להקות או סגנונות תהפוך למשימה פשוטה ביותר.

עוד יתרון מלהיב שהמשקפיים יוכלו להציע הוא הקרנה של פרמטרים טכניים שונים של השיר, תוך כדי שמיעתו. כך למשל אפשר יהיה לראות את ערוצי השמע השונים, את האפקטים שהוספו לשיר, ואת כל העיבוד הממוחשב שהוא עבר. כך יוכלו המאזינים המתעניינים בתחום הסאונד לקבל הצצה גם אל האופן בו נוצר השיר.

כמובן שאחת מהאפליקציות האלה לא באמת קיימת עדיין במשקפיים, לפחות לפי הדיווחים, אבל הן נותנות לנו הצצה את הפוטנציאל העתידי של המוצר. מצד שני, בהחלט יתכן שגוגל תלך אפילו הרבה יותר רחוק ממה שתואר כאן. בכל מקרה, סביר מאוד שבמוקדם או במאוחר משקפי גוגל אכן יבשרו מהפכה טכנולוגית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן