Forbes Israel Logo

מתכון להצלחה: על הקשר בין חדי קרן ואלטרנטיבות פיננסיות

2017 הולכת להיות השנה של התאוששות הפינטק. הדוח החדש של חברת בנקאות ההשקעות G.P. Bullhound על אלטרנטיביות פיננסיות חושף כיצד למרות חוסר הוודאות הכלכלית והפוליטית בשנה שעברה, ברובה בארה"ב ובריטניה, טכנולוגיות פיננסיות ממשיכות לצוף מעל למים וימשיכו לעשות זאת השנה בקנה מידה גלובלי.

מגזר הפיננסים הסיני שגשג בשנה שעברה, בעיקר לאחר שחברת התשלומים Ant Financial של עליבאבא ביצעה סבב גיוס של 4.5 מיליארד דולר. ההשפעה של ברקזיט עוד תיראה על בריטניה ואירופה כמכלול, אך המשקיעים עדיין רואים את הפוטנציאל לטכנולוגיית פיננסים באזור, לפי הדוח. G.P. Bullhound מדגישה כי בריטניה תוכל להיות מתוארת כמנהיגה בולטת בשל שלושה חדי קרן בתחום הפינטק (חברות ששווין מוערך ביותר ממיליארד דולר): Funding Circle, Paysafe ו-Transferwise.

"אנחנו מצפים כי 2017 תהיה שנה נוספת של התאוששות מהירה עבור מימון הפינטק באירופה, ואנחנו כבר רואים כמה גיוסי הון בפרופיל גבוה: Funding Circle, iZettle, Atom Bank ו-Monzo. אנחנו חושבים שאלו יקבעו את הנתיב עבור שאר השנה. אנחנו מצפים שמשקיעי הון סיכון ימשיכו לגבות שחקנים מבוססים וגם יעלו את ההשקעה בטכנולוגיות חדשות, כמו אינטליגנציה מלאכותית וספר חשבונות ראשי דיגיטלי, ומודלים עסקיים חדשים, כמו בנקאות דיגיטלית", נכתב בדוח.

הדוח צופה כי משקיעי הון סיכון ימשיכו לגבות שחקנים בשוק השנה | צילום: fotolia

למרות הובלתה של אסיה והצמיחה שלה בחלל האלטרנטיבות הפיננסיות, אפשר להגיד את אותו הדבר על השוק האירופאי. עם דוגמאות כמו Zopa, soFi, Marcus, Atom Bank ו-Oak North שמובילים בראש והופכים לשחקנים מבוססים במגזר הבנקאות, G.P. Bullhound רואה גם את המוסדות הפיננסיים המסורתיים כ"משחקים תפקיד חיוני יותר בהתפתחות השוק". כאן, אנחנו רואים שוב ששיתוף פעולה בין הישן והחדש הוא המפתח להתקדמות בחלל הטכנולוגיה הפיננסי.

לפי סטטיסטיקות שנחשפו בדוח, האלטרנטיבות הפיננסיות הן כעת התחום המצליח ביותר בפינטק, לפני תשלומים בדיגיטל, בנקאות דיגיטלית, טכנולוגיות ביטוח וניהול נכסים. בעוד שבסין שמונה מ-13 חדי הקרן בפינטק פועלים בתחום האלטרנטיבות הפיננסיות, המונח "אלטרנטיבה" פחות רלבנטי בבריטניה. G.P. Bullhound טוענת שהסיבה לכך היא שהאזורים האלה מעוכבים על ידי מערכות מסורתיות. אולי זו הסיבה לכך שסין שועטת קדימה במרוץ לטכנולוגיות פיננסיות?

"תשע מתוך 16 החברות בסקטור מוערכות ב-1 מיליארד דולר והמטה שלהם נמצא בסין. שוק ההלוואות הגלובלי צפוי לעלות פי 2.4 מ-2016 עד 2020, כאשר שיעור הצמיחה השנתי המרוכב של סין (CAGR) הוא 40%, לעומת עמיתתה האמריקאית שצפויה לעמוד על CAGR בגובה 35% באותה התקופה. למרות שלאירופה יש רק חברה אחת כיום ששוויה מוערך ביותר ממיליארד דולר, אנו רואים מספר חברות שצומחות מהר, והן ימשיכו להתרחב גיאוגרפית ולהתגוון בתחומים שונים", נכתב בדוח.

האם סין תעקוף את בריטניה וארה"ב? האם הצלחה מדינה בתעשיית הפינטק תלויה במספר חדי הקרן שנמצאים בה? נצטרך להמתין ולראות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.