Forbes Israel Logo

“מתקנים את החוק בשביל ערוץ 10 – וערוץ 2 נשאר מאחור”

המשבר בענף התקשורת ממשיך להכות גלים. יום אחרי ההודעה על הורדת התכנית בהנחייתו, "שש עם", ממסך ערוץ 2, בצד ביטול התכנית "פגוש את העיתונות וקיצור מהדורת החדשות ברבע שעה, התראיין הבוקר עודד בן עמי לגלי צה"ל. "יש כאן קרב אמיתי של הבעלים והזכיינים של ערוץ 2, מהמובילים בעולם", אמר בן עמי.

"חוק הרשות השניה נחקק במציאות אחרת", טוען בן עמי. "בינתיים נוספו ערוץ מסחרי וכלי תקשורת נוספים, ועוגת הפרסומת מתחלקת אחרת. הרגולטור, הממשלה, לא התאימה את הרגולציה למציאות החדשה. ערוץ 2 משדר כבר 20 שנה ולא קיבל אגורה מהממשלה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"עפ"י החוק חייבים לשדר חדשות מאיזור ירושלים", מדגים בן עמי. "לערוץ 10 ויתרו על זה, אבל בערוץ 2 השקענו המון כסף במעבר לשם. ביטלו אצלנו תכניות לעונה הבאה בגלל העניין הזה. תקציב חברת החדשות עומד על 90 מיליון שקל, והזכייניות מממנות רק 60 מיליון. כי אפשר להמשיך עם זה כי אין כסף".

"אנו נמצאים 33 יום לפני הבחירות ואין לנו תקציבים לסקר את המערכת בצורה רצינית ומקצועית", מסכם בן עמי. "טלוויזיה זה דבר יקר, אבל אי אפשר בלי חדשות, אבל אין לנו יכולת לממן סיקור ראוי של מערכת הבחירות. אני עוד לא מפוטר אבל גם זה בהחלט יכול להגיע. אני מקווה שהתכנית תחזור אם תשופר החקיקה כך שגם זכייני ערוץ 2 יוכלו לחזור לשדר כרגיל. אני לא מכיר את השעה 6 מחוץ לאולפן".

בן עמי (צילום מסך)

מנכ"ל רשת אבי צבי, טען לאפלייה מצד הממשלה: "ב-6 השנים האחרונות ישראל תיקנה את החוק עבור הישרדותו של ערוץ 10 3 פעמים. בכל הפעמים ישבנו בצד ונתנו לדברים לקרות. הפעם המצב שונה. ערוץ 2 נמצא במצוקה כלכלית אמיתית. זה ממש לא תרגיל".

"אחרי שהצהרנו בועדות הכלכלה ובכנסת שהמדינה צריכה להציל את ערוץ 10, מתקנים עבורם את החוק ומשאירים אותנו מאחור. אנחנו מבקשים שיוויון, שכל סעיף יופיע גם עבורנו. גם אנחנו חייבים כסף. המדינה מלווה כסף ללאודר, עכשיו אנחנו מבקשים גם כן את אותם דברים, כולל הארכת הזיכיון".

"אני מתבייש ש-33 יום לפני הבחירות אנחנו צריכים לקצץ מהדורות חדשות ואקטואליה", סיים צבי את דבריו. "זה הזמן לעשות את תפקידנו הדמוקרטי, אבל אנחנו תלויים בחסדיה הכלכליים של הממשלה, ומאידך צריכים לסקר אותה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.