Forbes Israel Logo

מ-1 בינואר: חברות הסלולר לא יוכלו להחזיק אתכם עם הטבות על המכשיר

ב-1 בינואר ייכנסו לתוקף שורה של חוקים שאישרה היום ועדת הכלכלה: חברות הסלולר לא יוכלו לקשור בין מכירת מכשיר למכירת שירות, הצרכנים יקבלו פירוט חיובים שנתי של עסקאות מתמשכות ותוצרת אורגנית תסומן בתו איכות.

בראש החוקים והתקנות החדשות, הועדה אישרה היום את הצעתו של כרמל שאמה הכהן לתיקון חוק התקשורת לפיה יבוטל החסם האחרון לנדידה בין חברות הסלולר.התיקון נועד להתמודד עם המציאות בשוק לפיה חברות הסלולר מעניקות הטבות על המכשירים ה"כובלים" את הלקוח עד שהאחרון מבקש להתנתק ומגלה שהחברה דורשת ממנו להחזיר לה מחיר גבוה בעשרות אחוזים ממחיר השוק של אותו מוצר על ההטבה אותה קיבל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ אמרה כי "ניתוק זיקה זה דבר מבורך ונשמע מעולה לצרכן, אבל אני חוששת שאנחנו לא מספיק יודעים איך ההחלטה הזו תשפיע על הצרכן. צריך לבדוק את ההשלכות של זה ולשים לב שמחירי השיחות לא יעלו". נציג חברת סלקום, דורי צ'יקו, אמר כי נושא החיוב זיכוי מוצג כחסם מעבר מבלי שיש נתונים על השולחן. לדבריו, מאז הפחתת הקנסות שיעור הנטישה בישראל הוא גבוה מהשיעור בעולם. היו"ר שאמה-הכהן הגיב ואמר: "זה יוזיל את מחירי השיחות וגם את מחירי המכשירים".


צילום: רויטרס

חוק נוסף שאישרה הוועדה וייכנס לתוקף ביום שלישי מטיל על בעלי העסקים חובה לשלוח לצרכנים פירוט חיובים שנתי של עסקאות מתמשכות (המשולמות בהוראת קבע או בכרטיס אשראי). לפי החוק, שיזמו חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני, יריב לוין ושאמה-הכהן, הפירוט יכלול תשלומים שהצרכן כבר שילם וחיובים שטרם שולמו באותה שנה ומטרתו היא לאפשר לצרכנים לעקוב בצורה טובה יותר אחר התשלומים השונים ולחסוך לצרכן את הצורך לשמור חשבונות רבים.

כמו כן ייכנסו לתוקף ביום שלישי תקנות של משרד החקלאות המסדירות את הייצור והמכירה של תוצרת אורגנית מן החי (ביצים, בשר, עופות ועוד), אותן אישרה הוועדה בחודש אוגוסט האחרון. מעתה המוצרים האורגניים יזכו לתו של משרד החקלאות ושל גוף הבקרה שיפקח על ייצור המוצרים כך שהדבר יהווה ערובה לצרכנים כי התוצרת האורגנית אכן עומדת בתקנים ובתנאים שנקבעו בתקנות, והיא אכן תוצרת אורגנית. כמו כן מעיד התו כי התוצרת נקייה מחומרי הדברה וכימיקלים אחרים, כך שהצרכנים, שמשלמים יותר עבור התוצרת האורגנית ידעו שהם גם מקבלים יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.