Forbes Israel Logo

נאום ברננקי אכזב את המשקיעים: העליות בוול סטריט נמחקו בסגירה

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה במגמה מעורבת, על רקע דבריו המאכזבים של נגיד הבנק המרכזי בארה"ב בן ברננקי. לאחר פרסום הודעת הבנק המרכזי בסין על הורדת ריבית ראשונה מאז 2008, ציפו המשקיעים לשמוע על צעדים משמעותיים של ארה"ב למען חיזוק הכלכלה העולמית, אך התבדו. הבורסה בניו יורק, אשר החלה את המחסר בעליות, התמתנה לאחר נאומו של ברננקי ולבסוף סגרה כאשר העליות במדדים המובילים נמחקו. הדאו ג'ונס רשם עליה של 0.4%, ה-S&P 500 סגר ביציבות ואילו הנאסד"ק ירד בכ-0.5%.

המשקיעים ציפו מברננקי שיכריז על תוכנית הרחבה כמותית – QE3, שלישית במספר על רקע נתונים עגומים שהתקבלו בשבוע החולף על רמת האבטלה בארה"ב, אולם לנגיד היו תוכניות אחרות: בנאומו אמר ברננקי כי הבנק הפדרלי עוקב אחר "סיכונים משמעותיים" להתאוששות ארה"ב מהחוב האירופי ומקריסת הבנקים ביבשת, אך כי "הבנק מוכן לנקוט בצעדים הנדרשים רק במקרה שהמצב הכלכלי יסלים".

ביוני 2011 השלים הבנק הפדרלי את תכנית ההרחבה הכמותית השנייה, במסגרתה רכש הפד אג"ח של ממשלת ארה"ב בסכום של 600 מיליארד דולר ובמקביל יצא בהבטחה כי הוא יותיר את הריבית בארה"ב ברמה של 0%-0.25%.

מוקדם יותר הודיע הבנק המרכזי הסיני על הורדת הריבית על הפקדונות וההלוואות ב-0.25%, לראשונה מאז המשבר ב-2008. המהלך יוביל להורדת הריבית על אשראי והלוואות שניתנות בבנקים המסחריים בסין ותשפר הנזילות החיונית להאצת הכלכלה הסינית.

קומברס הישראלית, ספקית התוכנה ושירותי הבילינג, פרסמה דוחות מאכזבים היום. בסיום יום המסחר צנחה מניית החברה בכ-7.5%. החברה דיווחה במסגרת דוחותיה על הפסדים של 17.5 מיליון דולר ברבעון האחרון, והפסדים מצטברים של יותר מ-50 מיליון דולר בחצי השנה האחרונה.

ציפיות האנליסטים עמדו על הכנסות של כ-376 מיליון דולר, בעוד שבפועל הסתכמו הכנסות החברה ב-343 מיליון דולר. ההפסד הנקי המתואם עומד על 15 סנט למניה, כאשר לפני כשנה עמד ההפסד המתואם רק על 3 סנט למניה. ההפסד המתואם למניה הושפע מהוצאות חד פעמיות כמו פיצויים לפיטורי עובדים, תהליכי התאמה רגולטורים ותשלום לעובדים במניות החברה. ציפיות האנליסטים סבבו סביב רף רווח של 9 סנט למניה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.