Forbes Israel Logo

נוריאל רוביני: "יש סבירות גבוהה ביותר שניפול מהצוק"

נוריאל רוביני הצדיק פעם נוספת את התדמית הפסימית שדבקה בו מאז שחזה את המשבר הפיננסי הגדול של 2008 ואמר בראיון לבלומברג כי הוא מאמין שכלכלת ארצות הברית אכן תיפול מהצוק הפיסקלי.

"אני חושב שישנה סבירות גבוהה ביותר שניפול מהצוק", טען רוביני, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת ניו יורק כשהתייחס לשורה של קיצוצים רוחביים וביטול קיצוצי המס הצפויים לחול אוטומוטית ב-1 בינואר אם הדמוקרטים והרפומבליקנים לא יגיעו להסדר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

רוביני גם סיפק צד אופטימי יותר ואמר כי לדעתו התוצאה תהיה פחות רעה מהמצופה וטען כי במקרה של נפילה מהצוק – תגובת השוק תחייב את הדמוקרטים והרפובליקנים להגיע להסכמה.

מנגד, גם אם הצדדים יגיעו להסכמה ויימצא הפתרון לנושא הצוק הפיסקלי עוד לפני תום השנה – להעלאות המסים והקיצוצים יהיו השלכות על כלכלת ארצות הברית וזו תתמודד עם ירידה של 1.4% בתמ"ג, טען רוביני. אך למרות הפיסימיות לגבי העתיד של הכלכלה הגדולה בעולם אמר כי "בטווח הארוך, אני מאמין שהיסודות בארה"ב חזקים בהרבה בהשוואה למדינות מפותחות אחרות, ובטווח הקצר אני מאמין שצפויה לנו עוד שנה של צמיחה אנמית".

רוביני התייחס גם למצב בגוש היורו וטען כי המשבר שפוקד את היבשת זולג גם לליבת האיחוד ולמדינות כמו צרפת וגרמניה. "משבר גוש היורו מוזן על ידי מדיניות הצנע ומטבע יורו חזק – המיתון ביבשת ימשך גם בשנה הבאה", אמר רוביני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן