Forbes Israel Logo

ניר ברקת, ירושלים: הפוליטיקאי העשיר בישראל החזיר את הבירה להיות רלוונטית

כשראש העירייה הוא הייטקיסט מצליחן לשעבר, זה אולי מפיח תקווה. כשהוא הפוליטיקאי וראש העירייה העשיר בישראל לפי דירוג פורבס, עם הון המוערך בכ־450 מיליון שקל, אשר גובה משכורתו השנתית הוא שקל אחד בלבד, ניכר שיש כאן מסר של שליחות. גם אם המחווה מתאפשרת הודות להונו האישי, זוהי נקודת פתיחה ראויה להערכה.

השופטים שהעניקו לניר ברקת ניקוד גבוה דיברו על כך שלראשונה זה שנים רבות עומדת בראש ירושלים מנהיגות רציונלית ומודרנית, הפונה לקהלים רחבים ומגוונים ומותירה קורטוב של אופטימיות בלבבות אלה שעדיין לא נטשו את העיר – גם אם השלמת המשימה תארך עוד שנים רבות.

בתוך קדנציה אחת הצליח ברקת לנער את התדמית של עיר הבירה הישראלית וגם את המראה שלה. ברקת, לדברי השופטים, הצליח לשנות בעיר דברים בהתאם לחזונו – ובכך הטביע בה את חותמו. באופן כמעט גורף הוסכם על ידי השופטים שברקת הפך את ירושלים מעיר מיושנת ולא רלוונטית לעיר תוססת ותרבותית, בעלת אפשרויות בילוי מגוונות. הצלחתו בולטת בעיקר על רקע שני ראשי העירייה שקדמו לו – אורי לופוליאנסקי ואהוד אולמרט – שהוגדרו כחיוורים מבחינת יכולותיהם הביצועיות.

צילום: רויטרס

כיום מהווה ירושלים מוקד משיכה מחודש לבילוי תרבותי, אמנותי וחברתי, בין היתר עקב שיפוץ מרכז העיר ופרויקטים נוספים שתרמו מאוד לשיפור מראה העיר. ההשקעה בתשתיות ובתחבורה שיפרו באופן ניכר את התנועה בעיר ואליה. הרכבת הקלה בירושלים, שסבלה מחבלי טרום לידה קשים וארוכים במיוחד, שהחלו הרבה לפני כהונתו של ברקת, נחשבת כיום לסיפור הצלחה. זה קרה סוף סוף, ובמשמרת של ברקת.

לא הכל מושלם, אבל יש להודות שאתגר של ניהול עיר כירושלים הוא כמעט בלתי אפשרי, על רקע מורכבותה החברתית, הפוליטית, הכלכלית והדתית. יש לזכור שראש העירייה הוא יהודי חילוני, ובעיר דרים בכפיפה אחת גורמים שונים ואינטרסים רבים שהשסעים ביניהם עמוקים, במיוחד בין יהודים לערבים ובין חילוניים לחרדים. בעיר כזו, שמירה על טוהר המידות היא מידה הראויה להערכה בפני עצמה.

לשיפור: ניסיונותיו של ברקת למשוך מקומות תעסוקה לעיר בינתיים לא נשאו פרי, והעיר עדיין חסרה כלכלה חזקה המייצרת מספיק מקומות עבודה. עם זאת, ברקת הוערך כמי שהניח תשתית להמשך פיתוח לשנים קדימה, ואם ימשיך לפעול בכיוון הנכון, יתכן שיוכל להתגבר גם על מכשולים אלה.

גיל: 54 › מכהן בתפקיד: החל ב-2008 > ייזכר בזכות: יציאתה לדרך של הרכבת הקלה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן