חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נעילה אדומה באחד העם: הבנקים נפלו ב-2.7%; בזק איבדה 3.4%

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בירידות על רקע הבחירות לכנסת, אשר יערכו מחרתיים. המשקיעים ממתינים להנהגה החדשה שתוביל את דרכה הכלכלית של ישראל בשנים הבאות, כשהאתגר הראשון יהיה הכנת התקציב לשנים 2013-2014. מניות אי.די.בי ובזק עומדות במוקד. 

מדד ת"א 25 השיל 1.5% מערכו ומדד ת"א 100 רשם ירידה של 1.3%. מניות הבנקים צנחו ב-2.7%, מדד התקשורת נחלש ב-0.3% ומניות הגז והנפט רשו ירידה של 1.1%.

צילום: רויטרס

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, הודיע לאחרונה ליו"ר החברה, שאול אלוביץ, על כוונתו לפרוש בקרוב מניהול החברה. "מדובר במכה כואבת לבזק המגיעה רק מספר חודשים לאחר פרישתו של סמנכ"ל הכספים אלן גלמן, ובשעה שאנו עומדים בפתחה של תקופה מאתגרת בה תאלץ בזק להתמודד עם תחרות גוברת ועם רגולציה חזקה", אומר אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר ואנליסט התקשורת בבית ההשקעות IBI, על פרישת אבי גבאי מתפקידו כמנכ"ל בזק. מניית בזק רשמה היום ירידה של 3.3%. 

מניית אי.די.בי איבדה היום 3% על רקע הודעת סוכנות הדירוג מעלות כי היא מורידה את דירוג החברה מ-BB ל-B. הסוכנות הזהירה כי קיימת סבירות רבה כי החברה תפרסם הערת עסק חי בדוחותיה השנתיים שיפורסמו בחודש הבא. 

לטענת הסוכנות, "תחזית הדירוג השלילית משקפת את מכלול האיומים והאתגרים המשמעותיים שעומדים בפני פרופיל הנזילות של החברה בטווח הקצר, לרבות חשיפה לסיכוני אי-ביצוע בזמן של מכירת נכסים, סיכון להפרת התניות ורמת מינוף שאינה ברת קיימא".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן