Forbes Israel Logo

נעילה חיובית בבורסה בתל אביב, מניות הגז זינקו

יום המסחר האחרון לשבוע של הבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים, כשברקע הפתיחה המעורבת היום בוול סטריט והעליות שרשמו בורסות אירופה. כזכור, לפני יומיים הפתיעה סין כשביטלה את הצמדת היואן לשער הדולר, ובכך הביאה לפיחות חד בערכו. הפיחות במטבע הסיני – אשר החל "תגובת שרשרת" עולמית, שהגיעה אתמול גם לבורסות אירופה, שם צנחו אתמול בורסות גרמניה וצרפת בלמעלה מ-3%. היום המגמה בעולם התהפכה, ובורסות אירופה רשמו עליות שערים.

אצלנו, כאמור, את עיקר תשומת הלב ריכזו היום מניות הגז, לאחר שאמש הודיע שר האנרגיה יובל שטייניץ כי הגיע להסכמות עם נציגי החברות באשר למתווה הגז המדובר, כשכבר ביום ראשון הקרוב יעלה המתווה החדש לאישור הממשלה. מניות שותפות הגז זינקו היום בתגובה, כשמניית דלק קידוחים התחזקה ב-5.1%, מניית אבנר קפצה ב-5.5% ומניית רציו נסקה ב-4.6%.

גם ביתר המדדים, כאמור, ננעל המסחר במגמה חיובית. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.6%, מדד ת"א 100 טיפס ב-0.7% ומדד הבנקים איבד 0.2% מערכו. מדד התקשורת נחלש ב-0.2%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.4% ומדד הנפט והגז טס והוסיף 3.6% לערכו.

מניות חברת הסלולר סלקום עמדה גם היא במוקד תשומת הלב היום, לאחר שהבוקר פרסמה את דו"חות הסיכום של הרבעון השני של השנה. מדו"חות אלו עולה כי רווחי החברה צנחו ב-85%, והסתכמו במהלך הרבעון ב-12 מיליון שקל בלבד. עוד עולה מהדו"חות כי ההכנסות הצטמצמו ב-10.2% והרווח התפעולי צנח ב-48.7%. למרות התוצאות המאכזבות, מניית החברה התחזקה ב-1%. בחברת אופקו יכולים להיות מרוצים היום מאחר ומניית החברה זינקה על רקע פערים חיוביים מהמסחר בניו יורק, והתחזקה ב2.1%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן