Forbes Israel Logo

נעילה יציבה בבורסה בתל אביב

היום הראשון לשבוע המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים קלות, על רקע עליות השערים שנרשמו בניו יורק ביום שישי, ובניגוד לירידות השערים שנרשמו בנעילה ביום חמישי – בעקבות החלטת הבנק המרכזי האירופאי. נתוני התעסוקה בארה"ב שפורסמו מצביעים על יציבות בשיעור האבטלה, והדבר מחזק את ההערכה לפיה הפד בארה"ב יעלה את הריבית. עוד במוקד המסחר: מניות אלון הרבוע הכחול ולאומי, ומניות החברות ששבו מניו יורק. המצרים החליטו להקפיא את השיחות על יבוא הגז מישראל – ומניות הגז נחלשו בתגובה.

בורסות אסיה ננעלו במגמה שלילית בסוף השבוע, וכך גם בורסות אירופה, אשר צנחו על רקע החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופאי. יו"ר הבנק, מריו דרגי, הודיע ביום חמישי על הארכת תוקפה של תכנית ההרחבה הכמותית עד לחודש ספטמבר 2017, אך הותיר את שיעור הריבית על כנה. לעומת זאת, הוחלט כי הריבית על פיקדונות תרד לרמה שלילית של 0.3%.

אירוע משמעותי נוסף התרחש בארה"ב בסוף השבוע – דו"ח התעסוקה הצביע על כך ששיעור האבטלה נותר כ-5% ו-211 אלף משרות נוספו בחודש שעבר (בניגוד להערכה של 200 אלף), והמדדים המובילים בניו יורק ננעלו בעליות של מעל ל-2%. הנתונים החיוביים מצטרפים לשורה של רמזים מצד בכירי הפד, בהם היו"ר גנ'ט ילן, וסגנה, סטנלי פישר, על כך שהריבית בארה"ב תעלה כבר בשבוע הבא. אם אכן יוחלט כך, תהיה זו ההעלאה הראשונה מאז 2006.

כל זאת עמד, כאמור, ברקע למסחר אצלנו, כאשר מדד ת"א 25 התחזק ב-0.4%, מדד ת"א עלה ב-0.1% ומדד הבנקים טיפס ב-0.9%. מדד התקשורת הוסיף 1% לערכו ומדד הנדל"ן נותר סביב רמת הפתיחה.

מדד הנפט והגז ירד ב-0.9%, לאור הודעת מצרים כי תקפיא את השיחות על יבוא הגז מישראל. מניות שותפויות הגז הגיבו להחלטה בירידות, כאשר דלק קידוחים נחלשה ב-1.3%, אבנר צנחה ב-2.4% ורציו ירדה ב-2.3%.

רשת מגה חתמה על מכירת 17 סניפים בסוף השבוע, בהיקף של 95 מיליון שקל, ובעקבות כך מניית בעלי הרשת, קבוצת אלון הרבוע, זינקה הבוקר. המנייה סיימה את יום המסחר בירידה של 0.4%. מניית לאומי במוקד גם היא, לאחר שהבנק פרסם כי חברת הבת שלו מכרה שני מבנים בניו יורק. העסקה בוודאי תקפיץ את הרווח הנקי של הבנק בסיכום השנתי, ומניית לאומי עלתה היום ב-0.5%.

מניית חברת טבע טיפסה ב-1.7%, לאחר שחזרה מניו יורק עם פער חיובי. אופקו לעומתה ירדה ב-1.2% לאחר שחזרה עם פער שלילי, וכך גם נייס שנחלשה ב-2.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.