Forbes Israel Logo

נעילה יציבה ליום הראשון בשבוע המסחר; ברקע דשדוש בארה"ב

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בירידות שערים קלות על רקע סוף השבוע המתון בוול סטריט, שחוותה עליות מתונות בלבד לאחר שפורסם דוח התעסוקה הצונן שם.

מדד ת"א 25, מדד ת"א 100 ומדד הבנקים נחלשו בשיעור דומה של 0.1%. מדד התקשורת ירד ב-0.8%, מדד הנפט והגז עלה ב-0.4% ומדד הנדל"ן הוסיף 0.6% לערכו.

דו"ח התעסוקה המאכזב שפורסם בארצות הברית בסוף השבוע חשף כי בחודש מאי נוספו לכלכלת המדינה 38 אלף משרות בלבד, לעומת צפי של לא פחות מ-150 אלף משרות, ולאחר שבחודש אפריל עמד הנתון על 160 אלף משרות. קצב הצמיחה הנמוך של הכלכלה האמריקאית המשתקף מהנתון מציב את העלאת הריבית על ידי הפד בשבועות או החודשים הקרובים בסימן שאלה משמעותי.

בשוק המניות המקומי, מניית אפריקה משכה תשומת לב על רקע ההודעה ששוגרה משם בימים האחרונים על קיום אסיפת חירום של בעלי האג"ח, יתכן שלקראת פירוק על ידי הנאמן שמונה לה. כיום רשמה המנייה ירידה של 2.4% בערכה.

החברות השותפות במאגר לוויתן פנו לבורסה בהודעה כי לא חל שינוי בהערכת המשאבים של הגז הטבעי במאגר. ההודעה באה לאחר שמשרד האנרגיה העריך כי כמות הגז קטנה ב-20%. מניות החברות הגיבו במגמה מעורבת: דלק קידוחים עלתה ב-1.1%, אבנר טיפסה ב-0.8% ורציו נחלשה ב-0.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.