Forbes Israel Logo

נעילה ירוקה באחד העם: ת"א 25 עלה 0.6%, הבנקים טיפסו 1.4%

יום המסחר הראשון של השבוע בבורסה בתל אביב נסגר בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בעולם בסוף השבוע, כמו גם פרסום נתוני צמיחה מעודדים לגבי המשק הישראלי ביום חמישי. עיני המשקיעים נשואות לאירופה, בתקווה שהבנק האירופי המרכזי יודיע על הרחבת הפעילות המוניטרית לטיפול במשבר החוב בגוש היורו. 

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.6%, ת"א 100 הוסיף 0.5% לערכו ומדד הבנקים זינק 1.4%. גם מדד הנדל"ן, שטיפס בשבוע שעבר ב-2.3%, עולה ב-1.1%. אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר רשמה היום עלייה חדה של 7.4%, מניית דיסקונט השקעות שבאותה בעלות ציינה היום גידול של 3.8% בערכה.

התוצר המקומי הגולמי עלה במחצית הראשונה השנה ב-3% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 3.3% במחצית הקודמת ועלייה של 5.1% במחצית הראשונה בשנה שעברה – כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדו"ח שפרסמה היום. למרות ההאטה החציונית, בחישוב על פי רבעונים, עלה התמ"ג ברבעון השני של 2012 בקצב שנתי של 3.2%, לאחר עליות של 2.8% ברבעון הראשון ו-3.1% ברבעון האחרון של 2011.

חברת כלל ביטוח, גם היא בשליטת נוחי דנקנר, מוכרת את חברת הביטוח האמריקאית "גארד" שבבעלותה. חברת National Indemnity Company של המיליארדר האמריקאי וורן באפט תרכוש את גארד מדנקנר, ובכך תשחרר את כלל ביטוח מהלוואה של 48 מיליון דולר

קרנות הנאמנות הכספיות, הנחשבות להשקעה סולידית בסיכון נמוך, גייסו בשבוע האחרון כ-430 מיליון שקל, כך עולה מן הסקירה השבועית של מיטב. מנגד, הקרנות המסורתיות סיכמו שבוע של פדיונות בפעם השנייה מתחילת השנה, כאשר איבדו כ-270 מיליון שקל השבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.