חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נעילה מעורבת בבורסה: מודיעין אנרגיה צללה ב-20%

יום המסחר האחרון של שבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת, על רקע פקיעה שלילית של האופציות על מדד ת"א 25. עיני המשקיעים נשואות בציפייה להמשך המגעים בארה"ב על המצוק הפיסקלי. בארץ, מניות הגז והנפט במוקד בעקבות התנגדות החברה להגנת הטבע לחיפושי הנפט של חברת מודיעין. חברת אי.די בי החזקות צללה ב-11% והגיעה לשווי הנמוך ביותר שלה מאז 1995 – 490 מיליון שקל 

מדד ת"א 25 ננעל בירידה קלה של 0.1% ובסיכום שבועי נחלש ב-3%, ת"א 100 נחלש ב-0.2% וסגר גם הוא את השבוע בירידה של כ-3% ומדד הבנקים הוסיף לערכו כ-1% ובסיכום שבועי התחזק ב-3.3%.

אי.די בי החזקות בשליטתו של נוחי דנקנר הגיעה מוקדם יותר לשווי של 490 מיליון דולר, הנמוך ביותר שלה מאז 1995. זאת, על רקע הפרסומים על מגעים שמנהלת החברה עם נציגי הבנקים בדרך להסדר חוב. 

החברה להגנת הטבע הגישה אתמול התנגדות רשמית לפרויקט קידוח הגז באתר גבריאלה של חברת מודיעין. חברה מבקשת לדחות את בקשת הקידוח ולהימנע מלסכל את הכרזת רשות הטבע והגנים שהאזור הוא שמורת טבע ימית, ולכל הפחות להשיב את הדיון לוועדה המחוזית לבחינת חלופות למקום הקידוח. בעקבות הגשת ההתנגדות צללה מניית מודיעין אנרגיה ב-23%.

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די בי | צילום: טלי קצורין

נשיא ארה"ב ברק אובמה קיצר את חופשת החג שלו בהוואי וישוב היום לוושינגטון על מנת להמשיך לטפל במשא ומתן הלא גמור בעניין הצוק הפיסקלי. כאשר יגיע בחזרה לוושינגטון יעבור המוקד בארה"ב לסנאט, לאחר שבשבוע שעבר לא הצליחו הרפובליקאים בבית הנבחרים להעביר צעדים שיקרבו את אישור התקציב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן