Forbes Israel Logo

נעילה מעורבת בבורסה, ענף התרופות ריכז תשומת הלב במסחר

הבורסה בתל אביב נעלה את יום המסחר האחרון לשבוע במגמה מעורבת, למרות הנעילה החיובית אתמול. בוול סטריט נפתח המסחר היום בירידות שערים קלות.

בארה"ב ננעלה אתמול ישיבת הריבית החודשית של הבנק הפדראלי המרכזי (הפד), בסופה פורסמה החלטת הריבית במשק לחודש נובמבר – לפיה הריבית תיוותר על רמתה האפסית חודש אחד נוסף, כפי שחזו כל הפרשנים במדינה. בהודעה שפרסמו ראשי הפד הם לא פסלו את האפשרות כי יבחרו להתחיל ולהעלות את הריבית מרמתה האפסית כבר בחודש הבא, וכעת ממתינים המשקיעים לישיבת הריבית של חודש דצמבר. בעוד שבעקבות הודעת הפד נרשמה נעילה חיובית אתמול, היום וול סטריט נפתחה במגמה שלילית לאחר פרסום נתונים המצביעים על האטה במשק האמריקאי.

כל אלו, כאמור, עמדו היום ברקע למסחר ברחוב אחוזת בית בת"א, שם ננעל המסחר במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.5%, מדד ת"א 100 טיפס ב-0.4% ומדד הבנקים איבד 1.2% מערכו. מדד התקשורת נחלש ב-1.1%, מדד הנדל"ן ירד ב-1.4% ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.2%.

מניית כלכלית ירושלים, אשר צנחה אתמול ב-29.1% לאור חילוקי דעות בין בנק לאומי לבין האחים נקש שהובילו לפיצוץ בעסקת המכירה, נחלשה היום ב-0.6, לאחר זינוק שרשמה הבוקר. עוד במוקד תשומת הלב עמדו היום מניות הפארמה, על רקע הדיווחים בארה"ב על מיזוג ענק בין חברת פייזר לאלרגן. מניית טבע (אשר כזכור רכשה לאחרונה את החטיבה הגנרית של אלרגן עבור 40.5 מיליארדד דולר) ירדה ב-0.6%. פריגו לעומתה, זינקה ב-5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן