Forbes Israel Logo

נעילה מעורבת בוול סטריט: בהמתנה לביצועי תוכניות הבנקים הגדולים

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת על רקע פרסום נתוני מאקרו שליליים על ענף הייצור בארה"ב. כמו כן, נתונים שליליים מסין והחשש מהחרפת משבר החוב בספרד העיבו גם הם על המסחר. עקב נתונים אלה המשקיעים מקווים כי הבטחותיהן של הבנקים הגדולים ייצאו לפועל בקרוב.

מדד הדאו ג'ונס רשם היום עלייה של 0.2%, ה-S&P 500 ננעל ביציבות והנאסד"ק איבד 0.2% מערכו. 

נתונים שפורסמו היום בארה"ב מראים כי צמיחתו של מגזר הייצור בארה"ב היא הנמוכה ביותר מאז שנת 2009. חברת המחקר מרקיט דיווחה היום כי מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב ירד בספטמבר לרמה של 51.5 נקודות לעומת 51.9 נקודות בחודש אוגוסט. רמה זו מעידה על התכווצותה של כלכלת המדינה. 

לעומת זאת, בדו"ח מאקרו שהתפרסם אמש בארצות הברית נרשמה עלייה חזקה בשיעור של 7.8% במכירות הבתים הקיימים בחודש אוגוסט, מדובר בנתון ה גבוה ביותר מאז מאי 2010. כמו כן מוקדם יותר נרשמה עלייה של 2.3% בהתחלות הבנייה בחודש אוגוסט, ואלו עומדות על 750,000. אנליסטים ציפו לנתון גבוה יותר אך ציינו כי מדובר בנתון חיובי לשוק הדיור האמריקאי שממשיך להתייצב ולצמוח. בהשוואה לנתון המקביל בחודש אוגוסט אשתקד מדובר בעלייה של 29.1%.

היום פורסם כי תביעות האבטלה השבועיות בארה"ב ירדו השבוע ל-382,000, זאת לעומת 385,000 לפני שבועיים. 

ממשלת ספרד הנפיקה היום אג"ח בהיקף של 4.8 מיליארד יורו. בשווקים ממשיכים המשקיעים לחשוש לגורלה של המדינה בשל חוסר הוודאות לגבי בקשת החילוץ הבינלאומי שעשויה הממשלה בספרד להיש לבנק האירופי המרכזי. בנוסף מתגבר החשש גם מפני החרפת ההאטה בסין, זאת לאחר פרסום נתוני מאקרו מדאיגים במדינה היום.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.