חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נעילה מעורבת בתל אביב; מדד הבנקים צנח ב-1.5%

המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת לאחר שאתמול עלה מדד ת"א 25 ב-1% ורשם שיא חדש. בוול סטריט לעומת זאת ננעלו המדדים במגמה שלילית קלה שהמשיכה את ירידות השערים החדות שנרשמו ביום שלישי.
  
מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.1% ומדד הבנקים נפל ב-1.5%. מדד הנדל"ן ירד גם הוא ב-0.7%, מדד הנפט והגז אבד 1.8% מערכו ומדד התקשורת נפל ב-1.3%. מניית פרטנר שנפלה אתמול הן בתל אביב והן בניו יורק בעקבות פרסום הדוחות שהראו על צניחה ברווחים ברבעון הרביעי, ממשיכה במגמה השלילית וירדה 2.7%.

ב-FXCM ישראל אומרים היום בהתייחס להתחזקותו של הדולר מול השקל כי לאחר מספר חודשים של דשדוש, העלייה מעל רמת 4 פותחת כעת מרחב חדש להמשך העלייה של הצמד, מה שצפוי להגביר את התיאבון של הספקולנטים. "היעד הבא הוא השיא של אוגוסט 2012 ב-4.07".

"גם בעולם הדולר ממשיך להתחזק על רקע הציפיות להעלאת ריבית מצד הפד, כאשר מדד הדולר כבר בשיא של 12 שנה. בתוך כך, שוקי המניות מגיבים בימים האחרונים בשלילה להמשך התחזקות הדולר ולאפשרות של העלאת ריבית קרובה. ואולם, זוהי תגובה שלילית שנובעת מהתפתחות כלכלית חיובית, ועל כן סביר להניח כי מדובר באפקט שלילי זמני. בסופו של דבר, הדולר מתחזק בגלל הביצועים הכלכליים החיוביים של הכלכלה האמריקנית, וכמו כן דולר חזק יביא לירידה במחיר הנפט".

"עוד גורם להתחזקות הדולר הוא היחלשות האירו, המטבע המרכזי שמולו נסחר הדולר בשוק המט"ח העולמי. האירו ממשיך להיחלש בעקבות התחלתה של התוכנית הכמותית של הבנק של אירופה, ורבים מעריכים כי האירו-דולר יגיע בתקופה הקרובה לרמת שוויון הערך. התנועה הזו צפויה לחזק את הדולר בשוק המט"ח העולמי, וגם למול השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן