Forbes Israel Logo

נעילות אדומות באירופה: תשואות האג"ח הספרדיות בשיא של 7.5%

למרות התקוות להקלה, המשבר באירופה רק מחמיר: היום הראשון של שבוע המסחר בבורסות ביבשת ננעל בירידות שערים חדות, וזאת למרות אישור תוכניות הסיוע לבנקים בספרד על ידי שרי האוצר של האיחוד האירופי בבריסל ביום שישי האחרון, ועל רקע הדיווח כי שישה מחוזות שונים בספרד עשויים לבקש עזרה מהממשלה המקומית.

בורסת לונדון נפלה ב-2.09%, פרנקפורט צנחה ב-3.18% ובורסת פאריס ירדה ב-2.9%.  איגרות החוב של ספרד צנחו אף הן, ותשואותיהן הגיעו לשיא שלא נרשם מאז הקמת גוש היורו – 7.56%.

צילום: רויטרס

מורסיה הפך אתמול למחוז השני בספרד אחרי ולנסיה שאישר כי ייאלץ להשתמש בכספי ממשל על מנת לשמור על יציבות כלכלית, והתקשורת בספרד מדווחת כי שישה מחוזות נוספים מתכוונים ללכת בעקבותיהם של שני המחוזות.

בעקבות המשבר, גוברים החששות כי ספרד תיאלץ ללכת בעקבותיהן של יוון, פורטוגל ואירלנד ולבקש סיוע בינלאומי בצורה רשמית. "יוון לא רחוקה מעזיבת גוש היורו, אך עזיבה כזו לא תהיה מרעישה כפי שהייתה בשנה שעברה", אומר לקס ון דם, מנהל קרן גידור בחברת המפסטד קפיטל. "אולם ספרד לא הייתה מקור לדאגה משמעותית לפני שנה, ועכשיו זה סיפור ענק".

בעקבות הירידות החדות, הודיעו היום ספרד ואיטליה בצעד חריג על הפסקת המסחר בשורט. על פי הודעת הרגולטור באיטליה, מדובר בהפסקה שתמשך כשבוע ואילו בספרד הוחלט על הפסקה של כ-3 חודשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן