חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נפילת ה-6 מיליארד: מיקרוסופט ממשיכה ליפול בעולם הפרסום

מיקרוסופט מחקה ממש עכשיו את כל ה-6.3 מיליארד דולר אותם שילמה עבור חברת הטכנולוגיה לפרסום מקוון "aQuantive" ב- 2007. מדובר בהודאה בכך שהרכישה, שהייתה יקרה אף יותר במושגים של אז, לא נרשמה כהצלחה – וגם אישור קודר לעובדה שעסקי המודעות אונליין שלה ממשיכים לקרטע אחרי הצמיחה המהירה של גוגל, כמו גם כמה דורות של סטארט-אפים אינטרנטיים.

בהודעתה הרשמית, מיקרוסופט ביסודו של דבר מודה כי כמעט כל ערך הרכישה – 6.2 מיליארד דולר מתוך 6.3 – "פגום", בשפה חשבונאית יבשה. "הגם שרכישת aQuantive עודנה מספקת למיקרוסופט כלים למאמצי הפרסום אונליין של מיקרוסופט, הרכישה לא האיצה את הצמיחה לרמה הרצויה, בתרומתה למחיקה", כך ההודעה. "חטיבת שירותי האונליין העסקית עודנה משתבחת, אך תחזיות החברה לצמיחה ורווחיות הן נמוכות כעת מהערכות קודמות".

מאחר שהציפיות החיצוניות לגבי החברה המפסידה תמידית הזו היו נמוכות מלכתחילה, מדובר בהודאה עגומה למדיי – כזו שמסווה את תקוותיה הנוכחיות לתחייה מחודשת. בהשוואה, התפיסה של גוגל קצת לפני כן ב-2007, 'דאבל-קליק' תמורת 3.1 מיליארד, הפכה למכונת מזומנים רצינית. לפי רוב הפרשנויות, דאבל-קליק סייעה לגוגל לקפוץ לעמדת מנהיגות בפרסום התצוגתי. זה עשוי להפוך לעסק השני בגודלו אצלה, אחרי הפרסום החיפושי. 

כל אלה אין פירושם כי מיקרוסופט נסוגה מהפרסום המקוון – בעיקר משום שהיא לא יכולה. פרסום ימשיך להיות הדרך העיקרית למימון שירותים מקוונים. מיקרוסופט, שהשתלטה על עסקי החיפוש של 'יאהו!' ב- 2008, אמורה להיות גם במירוץ אחר עסקי הפרסום של 'יאהו!', בשעה שחלוצהאינטרנטית המותקפת זו מתאמצת למצוא דרך חזרה אל מראית עין של צמיחתה המוקדמת ומנהיגותה ברשת. כמו כן מיקרוסופט הודיעה אתמול כי הכנסותיה פר חיפוש במנוע החיפוש שלה, בינג, עולות, לצד נתח השוק שלה – אם כי צמיחתו של זה האחרון איטית, בהתחשב בדומיננטיות הגוגלית בתחום.

ועדיין, הצעד הזה הוא הוכחה ניצחת לקושי העומד בפני החברה שהנהיגה את הדור הראשון של מהפכת המחשב האישי, אפילו עם ערימות המזומנים שלה, להישאר רלוונטית בעידן האינטרנט המתקדם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן