Forbes Israel Logo

נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח: "נוודא שלא יעדיפו את בעלי השליטה"

ממשיכים להתכתש. נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי. פתוח, הכוללת את פסגות, קרן יורק והפניקס, שלחה היום לחברה, באמצעות עורכי הדין גיא גיסין ואיל רוזובסקי, מכתב בהמשך לפגישה שנערכה בין הצדדים בשבוע שעבר.

הנציגות הביעה במכתב את דאגתה וחששותיה העמוקים "הן ביחס למצב הכספי הבעייתי ביותר של אי.די.בי. פתוח ושל קבוצת אי.די.בי כולה, והן מהמידע שהועבר במסגרת הפגישה, לרבות בקשר עם העסקאות המתוכננות בקבוצה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנציגות העלו מספר נקודות מרכזיות, אשר דורשות לטענתה טיפול דחוף, ובינהן הצורך בשיפור המצב הפיננסי הקשה מאוד של אי.די.בי. פתוח, עסקת כור – כלל ביטוח וההגיון העסקי, האינטרסים והקשיים שבצדה, וההשפעה השלילית של העסקה המתוכננת על יציבות דסק"ש – הנכס העיקרי של אי.די.בי פתוח.         

"הנציגות סבורה כי מן הראוי שהנהלת אי.די.בי פיתוח תפסיק לראות בשיקולי בעלי השליטה בחברה כחזות הכל, ותפעל נחרצות לגיוס הון, הן לניהול והן למימוש ראוי ומנוהל היטב של נכסי הקבוצה", כתבו עורכי הדין של הנציגות.

"הנציגות שומרת לעצמה את הזכות לפעול בהתאם לכל דין בכדי לוודא שאי.די.בי פתוח ונושאי המשרה בה יפעלו להטבת מצב החברה ונושיה, ולא יעדיפו את טובתם של בעלי השליטה בחברה על פני טובת החברה", סיכמו גיסין ורוזובסקי.

מנכ"ל אי.די.בי פתוח, חיים גבריאלי | צילום: יריב כץ

באי.די.בי מיהרו להגיב בהודעה לתקשורת: "אנו חולקים לחלוטין על האמירות, הדעות והפרשנויות במכתב ששלחה הנציגות" נכתב בהודעה. "לחברה נכסים מצוינים אשר ערכם הכלכלי עולה באופן ניכר על סך כל התחייבויותיה. כמו כן בקופת אי.די.בי פיתוח יש כיום מקורות נזילים המאפשרים לה לעמוד בכל התחייבויותיה עד לרבעון הראשון של שנת 2014. תהליך מציאת הפתרון הטוב ביותר עבור החברה ונושיה, מתבצע במקצועיות ובשיקול דעת ויש לדחות על הסף כל דרישה של הנציגות לפעולה חפוזה".

"הטענות במכתב לגבי מצבה של דסק"ש חסרות כל אחיזה במציאות", הוסיפו באי.די.בי. "דסק"ש הינה חברה איתנה ועתירת נכסים איכותיים וסחירים, היכולה לעמוד במלוא התחייבויותיה לטווח ארוך. לרשותה של דסק"ש עומדות אפשרויות מגוונות להגברת הנזילות ולהגדלת ערך נכסיה. הנהלת החברה שוקדת על הפתרונות הטובים לטובת החברה ונושיה".

"אנו מופתעים מכך שהנציגות מביעה התנגדות גורפת לעסקת כלל ביטוח-כור וזאת עוד לפני שגובשו פרטים בסיסיים אודות העסקה", סיכמו באי.די.בי. "יתרה מכך, אנו תמהים על כך שהנציגות עושה כל שביכולתה על מנת לפגוע במהלך שנועד להזרים נזילות משמעותית לאי.די.בי פיתוח, ובכך לחזק באופן מהותי את הפרופיל הפיננסי של החברה. עמדה תמוהה זו והמהירות שבה נחפזה הנציגות להתנגד לעסקת כור-כלל ביטוח – מעלות חשש כבד כי הנציגות פועלת ממניעים לא ענייניים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.