Forbes Israel Logo

נקמתו של שוקה האמיתי: הקמפיין של ביטוח ישיר ירד מהמסך

נראה שאחרי הכל, שוקה, סוכן הביטוח הגרוטסקי שמציגות פרסומותיה של ביטוח ישיר, הוא זה שצוחק אחרון. אחר הצהריים (ב') הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט אליהו בכר, להפסיק לאלתר את הפרסומות של הביטוח הישיר.

השופט קבע כי הקמפיין מציג את סוכני הביטוח באופן משפיל ומבזה והטיל על ביטוח ישיר את תשלום הוצאות המשפט בסך 351 אלף שקל, עם חובה אישית על מנהליה של החברה.

"הדרך אל העושר אינה תמיד קלה ומהמורותיה כוללות לא אחת אנשים בשר ודם הפוסעים בה אל עבר אותו היעד. עם זאת בהחלט מצופה, מכל עוברי הדרך, כי יתמודדו על מקומם בה באופן הגון והוגן. אין מקום להשפלת הצועדים בה, כמו גם לפגיעה בכבודם בשם אידאל הממון", כתב השופט בכר בספק הדין, שניתן כארבע שנים לאחר שלשכת סוכני הביטוח הגישה תביעה נגד ביטוח ישיר בשל קמפיין "שוקה".


"אין מקום להשפלה בשל אידאל הממון"

"מי שחשב שאפשר לבזות אותנו, מי שחשב שדרך לשון הרע ושיימינג ניתן לפסול את עבודתם של סוכני הביטוח, מי שחשב שבדרכים אלו ניתן לעשות ביטוח – ספג היום נוקאאוט מהדהד בבית המשפט", אמר אמר לאחר הפסיקה אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, בכנס הלשכה שנפתח היום באילת.

"ההחלטה של בית המשפט היא תקדימית ודרמטית. זאת החלטה שתשנה את תרבות השיימינג העסקית, תרבות שהיא רוח רעה שנשבה מבית היוצר של הביטוח הישיר. מי שרוצה תחרות בענף הביטוח ידע – רק תחרות הוגנת. יש שופטים בירושלים אמר מנחם בגין ז"ל, אנחנו נגיד היום יש שופט מחוזי בת"א".

"בביטוח ישיר קיבלו את הפסיקה בהפתעה וציינו כי היא פוגעת בחופש הביטוי ובתחרות החופשית. בחברה מתכוונים לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון, ובמקביל תוגש בקשה לעיכוב ביצוע גזר הדין עד להכרעה בערעור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.