Forbes Israel Logo

נשארים עם אפל: הישראלים לא התרשמו מהשקת הגלקסי 4S

לפני כשבועיים זה קרה: סמסונג השיקה בטקס חגיגי את הגלקסי 4S. ההשקה הייתה שיא חדש במלחמה הקרה בין אפל האמריקנית לסמסונג הקוריאנית.

"עם ה-Galaxy S4, סמסונג תשנה את הדרך בה אנו חיים", אמר ג'יי קיי שין, נשיא וראש מחלקת סלולר בסמסונג. "כל התכונות החדשניות של ה-Galaxy S4 פותחו על בסיס התובנות והצרכים שעלו מהצרכנים שלנו בכל רחבי העולם".

בדיקת פורבס וחברת SpyTheNet, חברת ניטור וחקר מותגים ברשת, מגלה מה חושבים הגולשים הישראלים שבועיים אחרי ההשקה. מרבית השיח ברשת מתרכז כרגע בטוקבקים, ופחות בפורומים המקצועיים. "מעטים הישראלים שכבר ניסו בעצמם את מכשיר הדגל החדש של סמסונג", אומרים בחברת SpyTheNet. "רוב הגולשים ניזונים עדיין מהמידע שבאמצעי התקשורת, וגם מחוויותיהם הקודמות עם הסמארטפונים של סמסונג או של אפל המתחרה המרה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בהקשר להשקת הסמארטפון החדש של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית, הסנטימנט הדומיננטי שעולה ברשת הוא שלילי. על פי נתוני החברה, 53% מהגולשים הביעו התרשמות שלילית מן המכשיר, 10% היו נייטרליים לגביו, ורק 37% התרשמו ממנו לטובה. 

ייתכן שהוא מגיע מכיוונם של מעריצי אפל בארץ, אך גם מכיוונם של מי שלא התרשמו יתר על המידה מהחידושים שמציע הגלקסי 4S, ביניהם מסך הנגלל על ידי מבט או מד דופק. כמו כן, גולשים רבים ציינו כחסרון בולט את מידותיו הגדולות.

צילום: רויטרס

במיקוד התגובות השליליות עולה כי רבים מן המגיבים חשים כי ההשקה החגיגית היא רק עטיפה שיווקית טובה למכשיר ותו לא. הדעה הדומיננטית ביותר ברשת בקרב הגולשים הישראלים שפסלו את המוצר היא כי אין בו חדשנות טכנולוגית אמיתית או אפילו שיפור משמעותי לעומת ביצועי הדגמים הקודמים של גלקסי ומדובר ב"טריק" שיווקי שנועד להוציא כסף מחובבי הגאדג'טים.

הסנטימנט החיובי מקורו בעיקר במעריצי הגלקסי, שפיתחו נאמנות למותג ולמערכת ההפעלה שלו, אנדרואיד מבית גוגל. קבוצה נוספת של אוהדי המכשיר החדש על פי הניתוח היא בעלי מכשירי אייפון שאינם מרוצים מהם, והתרשמו לטובה מהחידושים של הגלקסי.

בניתוח ההד החיובי ברשת, 65% ממצדדי הגלקסי 4S טענו כי החידושים שבו מהווים פריצת דרך טכנולוגית אמיתית לעומת המכשירים הקיימים היום בשוק, אך לא הזכירו מאפיין מסוים שהרשים אותם. כאמור הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה שטרם התנסו במכשיר החדש, וחוות דעתם עליו מבוססת אך ורק על הכיסוי התקשורתי. עוד עולה על פי הניתוח כי 8% ציינו במיוחד את עיצובו המרשים ו-8% אחרים ציינו כי מחירו של המכשיר, העומד בארה"ב כעת על כ-1,350 דולר, אינו גבוה לעומת יתרונותיו.

מעניין לציין כי למרות הסנטימנט השלילי כלפי השקת הדגם החדש של הגלקסי, כ-58% מהגולשים עדיין ציינו כי הם מעדיפים להשתמש בסמארטפון מבית סמסונג, לעומת 42% שצידדו באייפון של אפל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.