Forbes Israel Logo

נשיא התעשיינים נפגש עם לפיד: "לא דיברנו על קיצוצים אלא על הצמיחה"

שר האוצר יאיר לפיד ממשיך לקיים פגישות במטרה להגיע להבנות עם הגורמים השונים במשק טרם ההכרזה על התקציב החדש לשנת 2013-2014.  לאחר הפגישה שקיים בשבוע שעבר עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, נפגש מוקדם יותר היום גם עם נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן.

ממשרד האוצר נמסר היום כי שר האוצר, יאיר לפיד, נפגש היום עם נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן המשמש גם יו״ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. "לפיד ואורן דנו במצב המשק ובדרכים להביא לצמיחה בשיתוף המגזר העסקי וסוכם כי השניים ישובו ויפגשו בעתיד בקביעות".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לא שוחחנו על קיצוצים אלא על הפתרון האמיתי שהוא חיזוק הצמיחה", אמר לפורבס נשיא התאחדות התעשיינים. "שמחתי לראות שברוב הדברים אנחנו חושבים אותו דבר ומסכימים, הייתה שיחה מקצועית מאוד וברוח טובה".

אורן הציג בפני לפיד ארבע נקודות שלדעתו יגבירו את הצמיחה במשק. "הנקודה הראשונה היא הבירוקרטיה והרגולוציה – חייבים להביא להקטנה של הכוחות האלו", אמר אורן. "כמו כן יש לשים דגש על ההכשרה המקצועית על ידי המדינה – כיום רמת בעלי המקצוע נמוכה מאוד ופוגעת בפריון שלנו. הדבר השלישי הוא נושאר הגז שיגדיל משמעותית את כושר התחרות שלנו בעולם ולכן צריכים לייצא רק אחרי שמבטיחים קודם כל את הצרכים של התעשייה המקומית. ואילו הנקודה הרביעית היא פיתוח תעשיות חדשניות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.