חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

נשיא מצרים, מוחמד מורסי: "פעולות ישראל יובילו לאי יציבות באזור"

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה לדיון מיוחד על ההסלמה בדרום על רקע ההסלמה וכוונת ישראל להרחיב את הפעולה לאור ירי הרקטות המסיבי לאורך הלילה. לאחר ישיבה שנמשכה 90 דקות, שגריר הודו, הנשיא התורן של מועצת הביטחון אמר כי המועצה לא הצליחה להגיע לכלל הסכמה.

למרות התכנסות המועצה הלילה, מצרים הגישה הבוקר בקשה לקיים ישיבה נוספת של מועצת הביטחון לאור התוקפנות הישראלית.

הרשות הפלסטינית בקשה מהמועצה לפרסם הצהרה גורפת כי על ישראל להפסיק את המתקפה, אך כאמור, לא הושגה הסכמה כזו בדיון שנערך. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שוחח אמש עם נתניהו ומורסי. בשיחה לנתניהו הביע את דאגתו על המצב המידרדר בדרום ארץ וברצועת עזה. מאוחר יותר התבטא כי הוא "מקווה שהתגובה הישראלות מדודה כך שלא תיצור מעגל חדש של שפיכות דמים".

מקווה שהתגובה הישראלית מדודה – באן קי מון | צילום: רויטרס

גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח עם בנימין נתניהו ונשיא מצריים, מוחמד מורסי, וחזר על כך שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה מירי הרקטות מעזה. "הנשיא קרא לראש הממשלה נתניהו לעשות כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה באזרחים. השניים הסכימו שחמאס צריך להפסיק את התקפותיו על ישראל כדי לאפשר להגיע לרגיעה," לשון הבית הלבן.

"שוב הקהילה הבינלאומית נוכחת לתוקפנותה של ישראל", אמר שליח הפלסטינים לאו"ם, ריאד מנסור, בפני הוועידה. "בעוד אנחנו מדברים כוחות הכיבוש הישראלים כבר נערכים לפעולה קרקעית וזורעים פחד בקרב האוכלוסייה הפלסטינית בעזה.

איראן פרסמה לפני זמן קצר גינוי למדיניות ישראל על התקופנות כלפי העם הפלסטיני וטענה כי "פשעי ישראל הם טרור מאורגן". כמו כן ביקרה איראן את מדינות העולם הקוראות להגן חדשות לבקרים על זכויות האדם אך שותקות לנוכח הפעולה הישראלית.

גם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, גינה את האירועים. בדברים שפרסם היום, אמר כי ישראל חייבת להבין ש"האגרסיביות הזו לא מתקבלת ורק מובילה לאי-יציבות באיזור".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן