Forbes Israel Logo

נשים מסתכנות פחות מגברים? שש עצות ליזמית המתחילה

כשהקמתי את iCreate to Educate (טכנולוגיה לעידוד יצירתיות בכיתות), קראתי הרבה ספרים על יזמות נשית והתחלתי לזהות מסר עקבי: נשים יזמיות נוטות לפקפק בעצמן יותר מגברים. איך אני, בתור אישה יזמית, הולכת להילחם בתחושת הפקפוק העצמי הזו על מנת להצליח?

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

השלבים הבאים הם צעדים שלקחתי על מנת לבנות חברה מצליחה ובעיקר על מנת לנצל במלואם את המקורות והיועצים שעמדו לרשותי:

1. נצלי את הגישה שלך למומחים
כשהקמתי את החברה שלי, הישתתפתי בתוכנית חממה עסקית שאפשרה לי גישה להמון מומחים בעלי ניסיון בניהול עסק ומציאות מימון. דרך שיחות שניהלתי עם המומחים הללו, הבנתי שהחברה שלי לא ממוקדת. התנדנדתי בין הקמת חברה מבוססת מוצר ובין חברת שירות, והבנתי שאני לא יכולה לעשות את שניהם. מצאי מנטורים ומומחים שיכולים לעזור לך לזהות בעיות בחברה הצעירה שלך.

צילום: INGIMAGE /ASAP

2. שקלי את העצות כנגד מטרות העסק שלך
קיבלתי המון עצות טובות, אולם הייתי צריכה לשים אותן בקונטקסט ולמסגר אותן בהקשר לעסק ולקהל שלי, על מנת לדעת כמה משקל באמת לתת לכל פיסת עצה. עצות הן דבר נהדר, אבל זה לא אומר שכל אחת מהן נכונה בשבילך בכל רגע נתון בתכנון העסק שלך. בחרי את האדם עם הרקע הכי רלוונטי לעסק שלך, ומזגי את העצה שלו במה שאת כבר יודעת לגבי עצמך ולגבי העסק שלך.

3. הקשיבי לאינסטינקטים שלך
כשתחושת הפקפוק העצמי הזו מתדפקת על הדלתות, עלייך להבין שרק לך יש את טובת העסק מול עינייך. יזמת עסק מכיוון שראית שיש צורך בשוק. אחרים אולי ירצו לעזור לך, אבל הם לא חולקים את החזון שלך. אם מישהו מנסה לגרום לך לנוע בכיוון שלא מרגיש לך נכון, פשוט אל תעשי את זה.

4. התחייבי למודל עסקי
כשהתחלתי את העסק שלי, ניסיתי להחליט מהו המודל העסקי הטוב ביותר לחברה שלי. בעצם העובדה ששכרתי אנשים והשקעתי כסף בפיתוח מוצר, בעצם נאלצתי להתחייב לבניית חברה מבוססת מוצר. קפיצה למים העמוקים בכיוון אחד ספציפי תאפשר לך להניע את החברה שלך קדימה.

5. כבדי את מערכות היחסים המקצועיות שלך
כשאת מוצאת אנשים שמעניקים לך עצות שטובות לעסק שלך, טפחי את מערכות היחסים הללו. כשאנשים מייעציים לי, אני תמיד מעדכנת אותם איך ההמלצה שלהם עבדה (או לא) בעסק שלי. לפנות אל אותם אנשים הופך את תהליך בקשת וקבלת עצות ליעיל מאד. לא רק שאת לא צריכה לספר שוב את הסיפור שלך, אלא שהאנשים הללו גם הופכים מעורבים רגשית בעסק שלך ובך. על ידי השתתפות בתכנית חממה עסקית, יכולתי ללמוד לצד יזמים אחרים. רשת היזמים הזו נשארה בקשר, ואנחנו עדיין לומדים אחד מהשני. לא הייתי כאן היום לולא הרשת הזו.

6. שני כיוון כשמשהו לא עובד
שום החלטה איננה סופית, ובעיקר בכל הנוגע לשיווק – זה בסדר לנסות גישות שונות. הגדירי מסגרת זמן להצלחת תכנית מסוימת, ואל תפחדי לשנות כיוון אם התכנית לא עבדה. אל תפחדי לחזור ללוח השרטוט על מנת להצליח.

כל מי שיש לה תשוקה להקים עסק יכולה להצליח, בתנאי שהיא תלמד לשלב עצות של אחרים שהצליחו לפניה. זכרי שאת התומכת הכי גדולה של עצמך, ואם תלכי אחרי התשוקה שלך תוכלי להיות יזמית מצליחה.

מליסה פיקרינג הקימה את iCreate to Educate ב- 2010 כדי לשחרר את ה- Imagineer (מהנדס, מעצב ומפתח פארקי השעשועים של וולט דיסני) הפנימי בכל ילד. על ידי הפיכת טכנולוגיה מבוססת מחקר למוצר מסחרי, היא בנתה את iCreate כדי לייצר מעורבות של אלפי ילדים בכיתות ובבתים ברחבי העולם. במקור מהנדסת מכנית של מחלקת ה Imagineering בוולט דיסני, פיקרינג קיבלה את ההשראה לנסות ולגשר על הפער הבין-דורי ועל הפער המגדרי בתחומי STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.