Forbes Israel Logo

נתוני מאקרו שליליים משכו את וול סטריט לירידות

יום המסחר הראשון בשבוע עמוס דיווחים בבורסות וול סטריט נסגר בירידות שערים- למרות דוחות טובים של בנק סיטי, שפתחו שבוע עמוס בדיווחי חברות על תוצאות הרבעון השני שלהן, ועל רקע נתוני מאקרו חלשים שפורסמו היום.

מדד דאו ג'ונס סגר בירידה של 0.39%, S&P 500 איבד 0.23% מערכו, ומדד הנאסד"ק נחלש ב-0.40%. ביום שישי סגרו בורסות וול סטריט שבוע עגום בראלי שמחק כמעט את כל הירידות, כשמרבית המדדים סיימו את השבוע בערך ברמות שבהן נפתחו. מדד הנאסד"ק היה היחיד שבלט בירידות, לאחר שסגר שבוע בירידה של 1%.

המכירות הקמעוניות ירדו ב-0.5% ל-401.5 מיליארד דולר בחודש יני, ביחס ל-403.4 מיליארד דולר במאי, למרות ציפיות האנליסטים לעלייה של 0.2% בנתון. מדובר בחודש השלישי ברציפות בו נרשמת ירידה במכירות, מה שעשוי ללמד על כך ששוק התעסוקה בארה"ב מתקשה להתאושש. המכירות הקמעוניות בארה"ב לא רשמו נפילה בת שלושה חודשים מאז המשבר ב-2008.

סיטיבנק פרסם דוחות טובים מהמצופה לרבעון השני. הבנק רשם רווח של 95 סנט למניה. הכנסות הבנק ברבעון היו 18.6 מיליארד דולר, ירידה של 10% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. סיטי הוא הבנק הגדול השלישי שמפרסם את דוחותיו, אחרי ג'י.פי מורגן וולס פארגו.

בהמשך השבוע צפוי מבול דוחות, כשגולדמן סאקס, אינטל, יאהו, גוגל ובנק אוף אמריקה יהיו בין החברות שיפרסמו את תוצאותיהן לרבעון השני. כמו כן, מצפים המשקיעים לעדותו מחר של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי בפני הקונגרס, אם כי הציפיות הן שלא יתייחס בדבריו לתוכנית תמריצים כלשהי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.