Forbes Israel Logo

סגן שר האוצר: "חרד לגורל העובדים באי.די.בי"

"מה שקורה עם חברה בסדר גודל כזה של אי.די.בי זה זעזוע, בעיקר במשק" – כך אמר אתמול סגן שר האוצר, מיקי לוי, בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2

"אני חרד מאוד לאותם אלפי מקומות עבודה", סיפר סגן השר לוי. "אנחנו צריכים להקדיש תשומת לב מיוחדת לחברת הביטוח כלל, ולא לשכוח – הכספים של כולנו מושקעים בחברה הזאת. צריך להיות מאוד זהירים לגבי מה יקרה עם הכספים של האזרחים ומה יקרה עם כספי הפנסיה", הוסיף לוי.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

צילום: מרק ישראל סלם

מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "החברה מנוהלת על פי כל דין ומדורגת בדבל a+ עם עודף הון מעל מיליארד שקל מעל הנדרש, ובפיקוח המפקח על הביטוח. יודגש כי אין קשר בין כלל ביטוח לחברה האם, אי.די.בי, בכל הקשור לניהול כספי הפנסיה בסך 140 מיליארד שקל המנוהלים באופן עצמאי ומפוקח עי המפקח על הביטוח".

ביום חמישי בלילה נסוג אלשטיין מהכוונה לרכישת אי.די.בי. איש העסקים מארגנטינה העמיד את נוחי דנקנר במצב בעייתי שכן כל ההצעות האחרונות של דנקנר למשקיעים התבססו על הזרמות הון שאלשטיין היה אמור להביא. עם זאת, באי.די.בי ציינו כי יצליחו לעמוד בדד ליין של בית המשפט שפג הבוקר ולהעמיד מתווה ראוי להסדר חוב.

בעקבות הנסיגה של אלשטיין, קראו אתמול נציגויות האג"ח של אי.די.בי להסברים לגבי ההתנהלות שהובילה לנסיגתו של אדוארדו אלשטיין. במכתב חריף ששלחו הנציגויות לחברה נאמר: "מזה זמן, מתקשים הנציגות והנאמנים להשלים עם דפוס הפעולה שעל פיו מתנהלת אי.די.בי פתוח, ולפיו פועלת החברה להגן בראש ובראשונה על האינטרס הצרים של בעל השליטה בחברה והעדפתם על פני טובת החברה ונושיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.