חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סוף לסאגה: טבע הודיעה כי תשחרר את מרבית הרווחים הכלואים – ותשלם כ-2.5 מיליארד שקל מס

אחת הסוגיות המדוברות של התקופה האחרונה מגיעה לסיומה: ענקית התרופות טבע הודיעה היום כי הגיעה להסכמה עם ראשות המיסים, לפיה תשלם כ-2.5 מיליארד שקל מיסים בגין שחרור רווחיה הכלואים. הסכום מורכב מ-2 מיליארד שקל מיסים אודות שחרור הרווחים, וכ-840 מיליון שקל בגין שומות מס בין השנים 2005-2011.

היום הוא היום האחרון למימוש ההטבה על פי חוק הרווחים הכלואים (תיקון 69 לחוק), לפיה חברה תוכל לשלם מס מופחת באם תבחר לשחרר את הרווחים הכלואים ולהעביר את המס הדרוש לקופת המדינה. המהלך צפוי להעלות חיוכים רבים על פניהם של אנשי משרד האוצר, שכן הזרמת הכספים תביא למימוש היעד עליו הכריזו במשרד – גביית 3 מיליארד ש"ח מיסים על רווחים כלואים.

צילום: רויטרס

"הגענו להסכם נכון לטבע ולרשות המיסים בנוגע לשחרור הרווחים הכלואים וסגירת שומות מס. ההסכם מייצר מקורות לתשלום דיבידנד לבעלי המניות שלנו לשנים רבות וסוגר שומות מס שהיו במחלוקת זמן רב" אמר היום איל דשא, ממלא מקום נשיא ומנכ"ל טבע. "טבע הינה חברה ישראלית אשר תרמה, תורמת ותתרום רבות לכלכלת ישראל. אנו מאמינים שמדיניות המיסוי בעניין זה מחזקת את המשך צמיחתה הכלכלית של מדינת ישראל ע"י יצירת סביבה עסקית אטרקטיבית, המאפשרת לחברות בינלאומיות כמו טבע להשקיע בישראל".

שר האוצר יאיר לפיד הגיב גם הוא לדברים: "אני שמח שגם חברת טבע עשתה את המעשה הנכון והמתבקש. מהלך זה ביחד עם תשלומי מס נוספים מכניס השנה לקופת המדינה 2.84 מיליארד ש"ח, זו הייתה אחת המשימות המרכזיות אשר הצבתי בפני רשות המיסים. אנו נמשיך להוביל מדיניות נחושה ליצירת איזון בין עידוד יצירת מקומות עבודה לבין תשלומי מס המתחייבים על ידי חברות במשק. ביום זה יש לזכור את תרומתה של טבע לכלכלת ישראל ולתעסוקה לאורר השנים. הציבור צריך לדעת שטבע חזקה היא אינטרס של מדינת ישראל". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן