חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סיכום שבועי: למרות מבצע "עמוד ענן" – ת"א 25 עלה ב-2.5%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום באופטימיות לאחר הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס שנכנס אתמול בלילה לתוקף. לילה שקט יחסית עבר על תושבי הדרום, אך למרות ההסכם לא יתקיימו היום הלימודים ביישובים המרוחקים עד 40 ק"מ מהרצועה. במקביל, נמשכה גם היום עונת הדוחות כאשר קבוצת נכנסים ובניין של אי.די.בי פרסמה את דוחותיה.

הבורסה הוכיחה פעם נוספת שכשם שהיא לא מתרגשת ממלחמה כך אינה מתרגשת מהפסקת האש. לאחר נעילה חיובית אמש המשיכה המגמה גם היום: מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ומאז חמישי שעבר השלים עלייה של 2.5%, ת"א 100 התחזק גם הוא ב-0.3%, מדד הבנקים עולה ב-0.7% ומדד הביומד הוסיף 1.6% לערכו. מניית כיל שפרסמה אמש את דוחותיה עלתה היום ב-2.3% וגם פרטנר הגיבה בעלייה של 2%.

בתום 8 ימים של לחימה, אשר גבתה את חייהם של 6 ישראלים ועשרות פלסטינים, הודיע אמש באופן רשמי במסיבת עיתונאים בקהיר שר החוץ המקומי, מוחמד עמרו, על הפסקת אש בין ישראל לחמאס, אשר נכנסה לתוקפה ב-21:00 שעון ישראל. נשיא ארה"ב ברק אובמה התקשר אתמול בלילה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וברך אותו על ההסכם. למרות הפסקת האש לא יתקיימו הבוקר לימודים במוסדות החינוך המרוחקים עד 40 ק"מ מעזה.

קבוצת נכסים ובניין, זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי, פירסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2012. הפסדיה ברבעון זה הסתכמו ב-234 מיליון שקל, לעומת הפסד של 425 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תוצאות הקבוצה הושפעו מהותית מהפחתות חשבונאיות של 227 מיליון שקל שבוצעו ברבעון השלישי בגין פרויקט ה"פלאזה" בלאס וגאס, אשר באחרונה נודע כי המלווים בפרויקט פנו לבית המשפט בבקשה לחלט את הקרקע.

צילום: רויטרס

באסיה ננעל המסחר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי נחלשה ב-0.7%, בורסת טוקיו טיפסה ב-1.6% ובורסת הונג קונג הוסיפה 1.1% לערכה. המסחר בבורסות וול סטריט לא יתקיים היום בשל חג ההודיה.

הרווח התפעולי של חברת פרטנר עמד על 217 מיליון שקל, ירידה של 31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (שעמד על רווח תפעולי של 314 מיליון שקל). הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-110 מיליון שקל, לעומת 172 מיליון שקל אשתקד (ירידה של 36%). סך הכנסות החברה עמד על 1.3 מיליון שקל (ירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד).

כימיקלים לישראל, החברה הבת של החברה לישראל, דיווחה על ירידה של 12.3% ברווח התפעולי ל-487 מיליון דולר, לעומת 586 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של כיל ירד ב-9.5%, מ-436 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-394.8 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2012.

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה חיובית על רקע האופטימיות בנוגע למצוק הפיסקלי בארה"ב, האמון שהביעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנוגע להסכמה באירופה על חבילת סיוע ליוון ודוחות מקרו טובים בארה"ב. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.4%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.2% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן