חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סיכום שנה בבורסה: מדד הבנקים טיפס ב-20%, ת"א 25 עלה ב-8%

יום המסחר האחרון של 2012 בבורסה באחד העם ננעל בירידות על רקע הכשלון אמש למצוא פשרה בנושא הצוק הפיסקלי. אם לא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון, תיפול מחר הכלכלה הגדולה ביותר בעולם מהמצוק ובכך ייכנסו לתוקף קיצוצים רוחביים בתקציב והטבות מס יבוטלו. למרות זאת, הביעו הלילה גורמים בוושינגטון אופטימיות לגבי האפשרות כי ביממה הקרובה ימצא ההסכם אשר ימנע מהחוק להכנס לתוקף. בשל השנה האזרחית החדשה התקיים הבוקר המסחר באסיה רק בסין, כשבורסת שנחאי הוסיפה 1.6% לערכה.

ת"א 25 נחלש ב-0.1% אולם בסיכום שנתי הוסיף לערכו 8%, ת"א 100 איבד 0.2% מערכו אך התחזק בשנה האחרונה ב-6%. מדד הבנקים ננעל ביציבות אך בחישוב שנתי טיפס ב-20% ומדד הנדל"ן שננעל בירידה של 0.4% סיים את 2012 בעלייה של כ-12%.

צילום: אהוד כהנים

"דיברנו עם הרפובליקנים מאז הבחירות אבל יש להם בעיה להגיד כן למספר הצעות שהעלינו", אמר אתמול אובמה בראיון ל-NBC's. "המשמעות עבור הכלכלה היא שלצרכנים יש פחות כסף לקנות ולכן בתי העסק ימכרו פחות. הדבר יביא לכך שהם יעסיקו פחות אנשים, והדבר יפגע בסימני ההתאוששות שאנו מתחילים לראות בשוק הדיור ובשיעור האבטלה".

בתוך כך, הרפובליקנים האשימו את אובמה על שהוא "מחפש להעניש את העשירים עם העלאות מסים אגרסיביות". הרפובליקנים טוענים כי אובמה דואג רק לציבור בוחריו הדמוקרטי וכי המדיניות שהוא מנסה להנהיג תביא להגדלת הגרעון.

במבט מקומי: לאחר שסוכנות דירוג האשראי מעלות חתכה את דירוגה של חברת אלביט הדמיה ב-6 רמות, כך שעתה הוא נעמד על B, הגיבו היום המשקיעים להורדת הדירוג והמניה צללה ב-9.4%.

על פי נתוני הלמ"ס המשק הישראלי צמח ב-2012 רק ב-3.3%,בהמשך לעלייה של4.6% בתוצר בשנת 2011 ועלייה של 5.0% בשנת 2010. כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בדיקת נתונים מנוכי עונתיות על התפתחות התוצר לפי רבעים, מראה כי ברבע השלישי של שנת 2012 גדל התוצר ב-2.8% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 3.1% ברבע השני ו-3.0% ברבע הראשון של 2012. נתונים מנוכי עונתיות מתקבלים לאחר ניכוי השפעת העונתיות והשפעת חגים וימי פעילות מהנתונים המקוריים.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן