Forbes Israel Logo

סילבן שלום כבר אינו הפוליטיקאי העשיר בישראל, אולם נותר עדיין התקשורתי ביותר

גיל: 55
תפקיד: שר האנרגיה והמים, השר לפיתוח הנגב והגליל
שווי: 150 מיליון שקל

השר סילבן שלום הוא אחד הפוליטיקאים המשכילים בישראל: הוא עורך דין ורואה חשבון ובעל תואר שני במדיניות ציבורית. את הקריירה שלו החל כעיתונאי. בהמשך כיהן כמנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות ולאחר מכן כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל. משנת 1992, כבר 21 שנה, הוא חבר בממשלה. במהלך שנות עבודתו הציבורית נשא במגוון משרות בכירות. אולם עושרו של שלום לא הגיע מעבודה ולא מבית הוריו בבאר שבע; אלא מנישואיו לג'ודי ניר שלום מוזס, מבעלי עיתון ידיעות אחרונות, שבו כתב בראשית דרכו.

סבה של ניר שלום מוזס, יהודה מוזס, שעל שמו היא נקראת, היה הבעלים של העיתון שנוסד ב־1939. אביה, נח מוזס, היה העורך האחראי, עד שנהרג בתאונת אוטובוס ב־1985. לאחר מותו התנהלה בעיתון מלחמת ירושה שבסיומה חבר ארנון (נוני) מוזס לאחותו והפך לבעל השליטה ויו"ר מועצת המנהלים של ידיעות אחרונות בע"מ. ניר מוזס שלום מחזיקה על־פי ההערכות ב־12% ממניות הקבוצה, באמצעות חברת פולן בע"מ ועיזבון נח מוזס ז"ל, ומקבלת תמורתם משכורת ודיבידנדים.

לדירוג המלא – הפוליטיקאים העשירים בישראל

מאחר שהעיתון מעולם לא הונפק בבורסה, ההערכות על השווי שלו חשאיות ונתונות תחת מעטה כבד של ערפל. אולם על אף ששוק העיתונות נמצא בצניחה בשנים האחרונות, והתחרות עם ישראל היום נוגסת ברווחי הקבוצה, עדיין יהיה נכון להעריך כי שווי מניותיה של ניר מוזס שלום עומד על כ־100 מיליון שקל.

סילבן שלום | צילום: מרק ישראל סלם

ב־2010 חברה ניר שלום מוזס לאיש העסקים זכי רכיב, ויחד הקימו את קרן ההשקעות JZ אנטרפרייז, הנושאת את השמות של שניהם. בין היתר השקיעו השניים בחברת תקשורת ברזילאית ובתחומי בריאות ולייף סטייל. היקף ההכנסות וההשקעות של הבעלים לא נחשפו מעולם. העיתונאי יואב יצחק פרסם לאחרונה שהשניים צמצמו את קשריהם, וכי רכיב מתמקד בהשקעותיו בברזיל.

בנוסף, מרבה ניר שלום מוזס להופיע בתקשורת. בעבר הנחתה תוכנית רדיו ברשת ב', ובטלוויזיה את התוכנית "ג'וד לאק". כיום היא משתתפת כחברת פאנל בתוכנית "מועדון המבקרים" בערוץ 2. 

לבני הזוג שלושה ילדים משותפים, ושני ילדים מנישואיה הראשונים לעמירם ניר. הם מתגוררים בבית מפואר בשכונה היוקרתית תל בנימין ברמת גן, ששוויו מוערך ב־8 מיליון שקל. על-פי פרסומי עבר בעיתונות הכלכלית, לשניים דירה בשכונת נווה גן ברמת השרון ששוויה כ־3 מיליון שקל.

שלום סירב להגיב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.