Forbes Israel Logo
הר געש מתפרץ באיסלנד. צילום: Shutterstock
הר געש מתפרץ באיסלנד. צילום: Shutterstock

סלע המחלוקת: התחרות על קניית הר הגעש האיסלנדי שלא מפסיק להתפרץ

האתר הוולקני הפעיל והמרהיב משך אליו לאחרונה עשרות אלפי תיירים, שלא מפסיקים לנהור למקום. בשל העניין הגובר - חלקים מההר עומדים כעת למכירה

לאוהבי חופשות האקסטרים: אולי לא תוכלו לבטא את שמו של הר הגעש הפעיל באיסלנד – פאגראדאלספג'ל, אבל ודאי תשמחו לשמוע שבקרוב מאד תוכלו לקנות אותו, או לפחות חלק ממנו. לפי דיווחים שפורסמו בכלי התקשורת האיסלנדיים, ההר, שנמצא מערבית לבירה רייקיאוויק, ממוקם למעשה על קרקע פרטית השייכת לחברה פרטית, ומתחלקת כרגע בין 20 אנשים סך הכל.

זיגור ג'וג'ון, יו"ר החברה המדוברת, אמר לכלי התקשורת המקומיים כי הוא קיבל לאחרונה מספר פניות מגורמים חיצוניים שהביעו עניין לרכוש חלקים מהקרקע. "ככל הנראה מדובר בשטח הכי לוהט במדינה כרגע", התבדח ג'וג'ון, והוסיף כי הקבוצה שוקלת לחיוב את המכירה בהינתן ויוצע המחיר המתאים.

ההתפרצות האחרונה באזור אירעה ממש לא מזמן, בחודש מרץ האחרון, ונמשכת מאז שבועות ארוכים. מזרקות ונהרות לאבה מלהיבים שנוצרו בשל ההתפרצות משכו לאזור תיירים סקרנים רבים, כשההערכות מדברות על כ-75 אלף בני אדם שהגיעו לאתר הוולקני הפעיל בשבועות האחרונים בלבד.

שידור חי מהתפרצות הר הגעש באיסלנד

ג'וג'ון ציין כי העניין הרב באזור החל בסמוך להתפרצות וכי הוא מאמין שיש לכך קשר ישיר למשיכה החדשה לאזור ולרצון של המשקיעים למצות את הפוטנציאל התיירותי ולהפוך את המקום ליעד נופש פופולרי ומשגשג.

בינתיים, יתר בעלי הקרקע שבקבוצה בוחנים כעת אפשרויות לשיפור האתר הקיים, כמו יצירת שבילים מוסדרים, יצירת מקומות חנייה וסלילת כבישים עוקפים לתיירים, כדי שיוכלו להתקרב כמה שניתן לאזור ההתפרצות ולהישאר בטווח בטוח בו זמנית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.