חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סמנכ"לי הכספים בעולם מאמינים: הודו היא הדבר החם הבא

כעת שנארנדרה מודי מנהל את העניינים בהודו, סמנכ"לי הכספים הראשיים ברחבי העולם מתחילים לשנות את דעתם ולראות סיכויי צמיחה גבוהים יותר בהודו מאשר בסין. המשמעות היא כי משקיעי החברות אופטימיים יותר לגבי העתיד הקרוב של הודו מזה של שכנתה.

על פי סקר שנערך על ידי אמריקן אקספרס ופורסם בשלישי האחרון, 86% מהמשיבים צופים התרחבות כלכלית בהודו. בנוסף, למרות שרפורמות מבניות וחסמי תנועה האטו את הכלכלה ההודית, 70% מסמנכ"לי הכספים בטוחים כי לשינויים הפוליטיים של השנה הקרובה תהיה השפעה חיובית על יכולת החברות שלה לצמוח. 

רבים מאמינים כי שנים של חסמי תנועה בפרלמנט ההודי הסתיימו כאשר הפך מודי לראש הממשלה. התמ"ג של הודו שלא עמד בפוטנציאל שלו עד כה, צפוי כעת לריבאונד כאשר המדיניות אותה יעמיד מודי תתמוך בצמיחת התאגידים. "הוא סיפק את הסחורה במדינת האם שלו ואנו מאמינים כי הוא יעשה את אותו הדבר בכל הארץ". אמר ג'ואל וולס, מנהל קרן ב-Alpine Woods Capital שבניו יורק.

מודי. שינה את התמונה עבור הודו | צילום: רויטרס

מפלגתו של מודי זכתה בחודש מאי האחרון בניצחון סוחף, מה שמעניק לו מנדט לספק את הבטחותיו, לשפר את הכלכלה ההודית ולהוביל אותה בחזרה למסלול ההתפתחות. הודו היא המדינה הענייה ביותר מתוך ארבעת השווקים המתעוררים, מה שגורם למשקיעים בשווקים אלו לראות בה את הפוטנציאל הגדול ביותר מבניהן.

מצדו השני של המתרס, סין נמצאת במצב שונה בהרבה. בחלקים מסוימים של המדינה הבעיה היא דווקא פיתוח יתר. גם סין מארגנת מחדש את כלכלתה: מכזו התלויה בייצוא בלבד ומכוח עבודה זול לשוק צרכני בעל מעמד ביניים הולך וגדל. מעמד הביניים שנבנה בסין זקוק להכנסות גבוהות יותר וכך צמיחת הכלכלה הסינית מתאפיינת כיום בהאטה.

ברבעון הראשון של 2014 כלכלת סין התאוששה מעט, אך מנהלי הכספים בסין אינם בטוחים עוד במשק הסיני. על פי הסקר, רק 75% צופים התרחבות כלכלית בסין, לעומת 93% ב-2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן