חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

סמסונג במגעים לרכישת Shopcloud הישראלית תמורת 80-90 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Shopcloud, המפתחת טכנולוגיה לניווט תוך מבני בשם Inside נמצאת במגעים לרכישה עם ענקית האלקטרוניקה סמסונג. על פי מספר מקורות המעורים בפרטי העסקה המתממשת, מייסדי Shopcloud נפגשו עם בכיר בסמסונג, האחראי על הרכישות בחברה הקוריאנית והמחירים עליהם מדברים כרגע במסגרת המשא ומתן, נעים בין 80-90 מיליון דולר.

ניווט תוך מבני מדוייק – ללא צורך בעזרים חיצוניים לסמארטפון

המחיר נראה אולי מעט גבוה עבור חברה כה צעירה שעדיין לא הספיקה להשיק באופן רשמי את המוצר שלה, אבל אם מחשיבים את הדמו המרשים (והמשכנע) של החברה לפני מספר חודשים, נראה כי ב-Shopcloud הבינו באמת על מה כולם מדברים כאשר הם מתכוונים לחוויה האופטימלית של ניווט תוך מבני. עבור חברת הסטארטאפ הישראלית, אקזיט בטווח מחירים של כ-80-90 מיליון דולר ייחשב עיסקה טובה במיוחד, לאור העובדה שהחברה הוקמה לפני פחות משנתיים על ידי גיל דבורה, גלעד וקסמן ומיכאל בר זאב והושקעו בה פחות ממיליון דולר ממשקיעים פרטיים ביניהם ג׳רמי מון, יזם ניו זילנדי העומד מאחורי רשת בגדים ידועה במדינה.

לא רק לסמס בקניון – גם לנווט | צילום: shutterstock

Shopcloud פיתחה טכנולוגיית ניווט תוך-מבני בשם Inside, אשר לטענתה תשנה את כל הנוף של תעשיית הניווט. בניגוד למתחרות המסתמכות על קישוריות בלוטות', WiFi או סממנים פיזיים הפזורים בבית העסק, הטכנולוגיה של Shopcloud מתבססת כולה על החיישנים המובנים בתוך מכשיר הסמארטפון, ויוצרת פתרון זול ואפקטיבי שיודע במדויק היכן אתה נמצא בתוך המבנה, בדיוק רב של פחות ממטר – זאת בהשוואה לפתרונות החומרה האחרים, המוגבלים לטווח של 1-6 מטרים. Inside ממנפת את כל המשאבים שהיא יכולה מחבילת החיישנים המלאה בסמארטפון, כגון רגישות מצלמה, משוב מהמיקרופון, ג׳ירוסקופ ועוד בכדי לספק דיוק מסוג זה. המשמעות היא שהמערכת מסוגלת לעבוד גם ב-Airplane Mode ואינה דורשת קישוריות מסוג אחד או אחר, אך היא עדיין מסוגלת לזהות את מיקומו של המשתמש בתוך חנות ספציפית.

בשלב זה, הטכנולוגיה של Shopcloud, המוגנת בפטנט, אינה זמינה לשימוש עבור משתמש הקצה, אך החברה נמצאת בימים אלו בעיצומו של תהליך לרישום קניונים, לצד מקומות ציבוריים אחרים ברחבי העולם כגון מרכזי קניות אחרים, שדות תעופה, בתי חולים, חנויות ועוד למטרות מיפוי עבור השירות, כאשר בו זמנית פיתחו ב-Shopcloud סט שלם של כלים המיועד למנהלי הקניונים והמקומות הציבוריים, אשר יאפשר להם לבצע אינטראקציה עם ציבור המשתמשים בתוך המקום ולספק להם מידע בעל ערך בהתאם למיקום הספציפי בו הם נמצאים כגון פרסומות, מבצעים וכו׳. על פי החברה, המערכת שפיתחה אף מסוגלת לזהות האם המשתמש נמצא בדרכו לקופה, מה שבוודאי יכול להיות רלוונטי עבור בית העסק המעוניין להציע עוד כמה מוצרים לפני סיום הרכישה.

חברת Shopcloud סירבה להגיב לידיעה. תגובת חברת סמסונג לא התקבלה עד לשעה זו.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: נוקיה בגל הכרזות, חושפת את ליין הלומיה החדש

עוד בגיקטיים: מיקרוסופט פותחת את Build בשורת הכרזות וחושפת מתחרה לסירי

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן